Serveis que prestem

En Acció

ÀGORA SOUND

18/10/18
Jornada i exposició Poliedre de l'ApS (PAC 2018)

Data: dimecres 24 d'octubre del 2018
Lloc: Sala d'actes del Rectorat (edifici 3A)
Horari: de 12.00 a 15.00 h

Poliedre de l'ApS presenta i exposa projectes d'aprenentatge servei (ApS), a través dels quals s'aprèn una matèria oferint un servei a la comunitat. Aquesta metodologia és utilitzada a la UPV per professorat de disciplines molt diverses, tal com es pot veure en aquesta mostra amb projectes realitzats en cursos anteriors o que s'estan realitzant en l'actualitat, majoritàriament vinculats a les assignatures que imparteixen, així com als TFG o TFM que dirigeixen.

L'objectiu de la jornada és presentar l'ApS des del punt de vista de la investigació, a través d'una conferència i d'una taula redona, a més de mostrar els resultats dels projectes a tota la comunitat universitària, per a difondre la metodologia i animar les i els participants a aplicar-lo en les diferents titulacions de la UPV.

Activitat realitzada en col·laboració amb el Centre de Cooperació al Desenvolupament.

PROGRAMA

• 12.00 h -12.10 h- Inauguració a càrrec del vicerector d'Estudis, Qualitat i Acreditació, Eduardo Vendrell.
  • 12.10 h -13.15 h- Conferència a càrrec de la professora Pilar Aramburuzabala (Universitat Autònoma de Madrid): “La investigación en aprendizaje-servicio”.

"En les dues últimes dècades, la investigació en aprenentatge-servei ha crescut de manera significativa. En el nostre entorn, els estudis són cada vegada més nombrosos i de major qualitat. En aquesta sessió analitzarem el panorama de la investigació en aprenentatge servei a nivell nacional, europeu i internacional. Què s'ha fet i què manca per fer. Punts forts, limitacions i reptes en l'estudi d'aquesta metodologia".

• 13.15 h - 13.45 h- Taula redona amb participació d'alumnat, professorat i entitats col·laboradores.
  • 13.45 h - 15.00 h- Exposició i presentació de projectes d’ApS.

L'exposició remandrá fins al 31 d'octubre del 2018 al Vestíbul Solidari de la UPV.

Breu CV de Pilar Aramburuzabala
Doctorat en Educació (UCM). Màster en Logopèdia (UCM). Màster en Educació Especial (Hunter College de la Universitat de la ciutat de Nova York). Professora d'EGB (UCM). Llicenciatura en Pedagogia (UCM). La seua formació en psicopedagogia i la seua vida laboral s'han desenvolupat principalment a Espanya i els Estats Units, on ha treballat com a logopeda bilingüe, professora, avaluadora educativa i investigadora. Actualment és professora titular i directora del Departament de Didàctica i Teoria de l'Educació de la Universitat Autònoma de Madrid. Treballa des de fa 17 anys en l'aprenentatge servei amb alumnat universitari. Presidenta de l'Associació Xarxa Universitària d'Aprenentatge Servei. Té experiència en formació i acompanyament educatiu en ApS. Membre del Grup d'Investigació Canvi Educatiu per a la Justícia Social (GICE). Investigadora i autora de múltiples articles sobre ApS. Coordinadora del projecte Erasmus+ Europe Engage, finançat per la Unió Europea per a l'estudi de l'aprenentatge servei en universitats de 12 països europeus (2014-2017).

Més informació:
Jornada ApS expo_val