Serveis que prestem

Data: 31 de maig del 2018
Lloc: Auditori Alfons Roig. Facultat de Belles Arts, UPV
Hora: 19.30 h
Entrada lliure fins a completar la capacitat de la sala

El dijous 31 de maig, a les 19.30 h, tindrà lloc el nostre tradicional Concert de Commemoració del Dia d'Europa, a l'Auditori Alfons Roig de la UPV.  Per a celebrar aquest dia tan especial comptarem amb les actuacions del Cor SEELE i el Cor d'Alumnes del Col·legi Alemany de València, dirigits per Peter Seidelmann, i també amb el Cor de la Universitat Politècnica de València, dirigit per José Francisco Sánchez Iborra.

Les tres formacions ens oferiran un repertori molt variat i amè, que inclou musicals emblemàtics amb coreografies. Aquest gran esdeveniment, organitzat conjuntament des de fa tres anys per l'Associació Musical del Col·legi Alemany i l'Àrea d'Activitats Culturals de la Universitat Politècnica de València, commemora, a través de la música, un dia tan important com el Dia d'Europa, i estreny encara més les relacions amistoses consolidades entre el Col·legi Alemany de València i la Universitat Politècnica de València.

Col·legi Alemany de València

Asociación Musical del Colegio Alemán de Valencia

Dia d'Europa

El Dia d'Europa, commemorat al maig, celebra la pau i la unitat del continent. La data marca l'aniversari de la Declaració de Schuman, a la qual se sumen enguany les delegacions de la UE a tot el món. Hi haurà activitats i esdeveniments al llarg de tot el mes.

El tema d'enguany és l'Any Europeu del Patrimoni Cultural.

El Dia d'Europa celebra cada 9 de maig la pau i la unitat del continent. La data és l'aniversari de la històrica Declaració de Schuman. En un discurs pronunciat a París el 1950, el ministre francès d'Afers exteriors, Robert Schuman, va exposar la seua idea d'una nova forma de cooperació política que fera impensable un conflicte bèl·lic entre les nacions europees.

Aquesta idea era la d'una institució europea que mancomunara i gestionara la producció de carbó i acer. Just un any després es va signar el Tractat pel qual es creava aquesta institució. La proposta de Schuman es considera el començament del que és avui la Unió Europea.