Sol·licitant de Beca
Si tens intenció de sol·licitar beca del Ministeri o de la Generalitat Valenciana, has d'indicar-lo en realitzar la teua matrícula, en l'apartat corresponent. Per la teua condició de sol·licitant de beca se t'aplicarà una exempció del pagament dels preus públics de matrícula per activitat docent. En formalitzar la matrícula només hauràs d'abonar els preus públics corresponents a l'obertura d'expedient, certificació acadèmica, segur escolar i carnet, segons siga procedent, o els preus públics per activitat docent que no siguen cobertes per la teua beca.
Hauràs de presentar la teua sol·licitud de beca quan estiga publicada la corresponent convocatòria, en els terminis assenyalats en estes. Record que el fet de marcar-lo en la matrícula no suposa la presentació de la beca. En cas que la teua sol·licitud de beca resulte denegada o que finalment no presentes la sol·licitud en termini, es recalcularà l'import de la teua matrícula i s'emetrà el rebut corresponent per a l'abonament dels preus públics.
També pots accedir a una beca pròpia de la UPV. Informa’t
•Títol o carnet de Família Nombrosa expedit per l'Administració Autonòmica competent de la Comunitat Autònoma on tingues la residència. En el cas que pertangues a una de les següents comunitats: Andalusia, Aragó, Astúries, Balears, Canàries, Castella-Lleó, Castella-la Manxa, Cantàbria, Catalunya, Comunitat Valenciana, Extremadura, Galícia, La Rioja, Madrid, Múrcia, Navarra i País Basc, no serà necessari que aportes documentació, la Universitat ho comprovarà a través de la plataforma d'interoperabilitat. Si a l'inici del curs el títol està en tramitació, aportar el justificant de reconeixement o renovació i declaració jurada del tipus de família nombrosa en què es classifica.
Si pertanys a Família Nombrosa Especial, tens exempció total del pagament dels preus públics.
Si pertanys a Família Nombrosa General, bonificació del 50% del pagament dels preus públics.
La condició de família nombrosa s'acredita amb títol oficial o amb el corresponent carnet, expedit per l'Administració Autonòmica on tingues la residència.
Si la teua acreditació està expedida per una altra Comunitat Autònoma, diferent de les anteriors, hauràs de pujar-la a través de la teua Intranet, apartat Secretària Virtual/ Documentació de matrícula.
Has de complir els requisits al començament del curs escolar, si en esta data el títol està en tramitació, pots obtindre els beneficis acreditant en el teu centre docent la presentació de la sol·licitud de reconeixement o renovació, així com una declaració jurada de la categoria en què la família nombrosa queda classificada. Ara bé, si abans del 31 de desembre de l'any d'inici del curs, no presentes la justificació del títol, s'anul·laran automàticament els beneficis concedits i hauràs d'abonar l'import total. Si et concedixen un títol d'inferior categoria a la declarada en la matrícula, hauràs d'abonar la diferència que corresponga.
•Títol que acredite la condició de Família Monoparental a la Comunitat Valenciana (Títol col·lectiu o carnet individual) emés per l'Administració Autonòmica competent. Si a l'inici del curs el títol està en tramitació, justificant de reconeixement o renovació i declaració jurada de la categoria de família monoparental en la qual queda classificada.
Si pertanys a una Família Monoparental de categoria especial, tens exempció total del pagament de preus públics.
Si pertanys a una Família Monoparental de categoria general, tens una bonificació del 50% en el pagament de preus públics.
La condició ha d'acreditar-se mitjançant la presentació del títol col·lectiu familiar o carnet individual corresponent, emés per l'Administració Autonòmica competent, esta documentació hauràs de pujar-la a través de la teua Intranet, apartat Secretària Virtual/ Documentació de matrícula.
Has de complir els requisits al començament del curs escolar, si en esta data el títol està en tramitació, pots obtindre els beneficis aportant la sol·licitud de reconeixement o renovació, així com una declaració jurada de la categoria en què la família monoparental queda classificada. Ara bé, si abans del 31 de desembre de l'any d'inici del curs, no presentes la justificació del títol, s'anul·laran automàticament els beneficis concedits i hauràs d'abonar l'import total. Si et concedixen un títol d'inferior categoria a la declarada en la matrícula, hauràs d'abonar la diferència que corresponga.
•Document acreditatiu de condició de persona amb Discapacitat, emés per l'Administració Autonòmica competent. En el cas que pertangues a una de les següents comunitats: Andalusia, Aragó, Astúries, Balears, Canàries, Castella-Lleó, Castella-la Manxa, Cantàbria, Catalunya, Comunitat Valenciana, Extremadura, Galícia, La Rioja, Madrid, Múrcia i Navarra, no serà necessari que aportacions la documentació, serà comprovat a través de la plataforma d'interoperabilitat.
Si estàs afectat per una discapacitat amb un grau igual o superior al 33%, tens dret a exempció total del pagament de preus públics.
Si no pertanys a cap d'estes Comunitats Autònomes, la documentació acreditativa hauràs de pujar-la a través de la teua Intranet, apartat Secretària Virtual/ Documentació de matrícula.
•Document acreditatiu de condició de víctima de terrorisme, emés per l'òrgan competent.
Si eres ciutadà espanyol i has sigut Víctima del terrorisme o banda armada, a Espanya o fora de territori espanyol, o ho ha sigut el teu cònjuge, parella de fet o persona amb la qual hagueres vingut convivint amb anàloga relació d'afectivitat, o eres descendent de primer grau d'una víctima, tens dret a l'exempció total del pagament de preus públics.
Hauràs d'acreditar la condició aportant la resolució administrativa o judicial on es reconega la mateixa.
La documentació acreditativa hauràs de pujar-la a la Intranet, apartat Secretària Virtual /Documentació de matrícula.
•Si eres víctima d'actes de violència de gènere, o fill o filla menor de 25 anys d'una víctima de violència de gènere i es complixen els requisits de l'article 58.1 de la Llei de l'IRPF, tens dret a l'exempció del pagament de preus públics.
Hauràs d'acreditar esta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en la Llei 1/2004 de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.
La documentació acreditativa haurà de ser pujada a través de la Intranet de l'alumne, apartat Secretària Virtual/ Documentació de matrícula.
•Alumnes que hagen estat subjectes al sistema protecció de menors o al sistema judicial de reeducació, en algun període dels tres anys anteriors a la majoria d'edat, acreditació per part de l'òrgan competent (Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda).
Si has estat subjecte al sistema protecció de menors o al sistema judicial de reeducació, en algun període dels tres anys anteriors a la teua majoria d'edat, tens dret a l'exempció del pagament dels preus públics.
Hauràs d'acreditar-ho a través de l'òrgan competent (Direccions Territorials de cada província, de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda).
La documentació acreditativa hauràs de pujar-la a través de la teua Intranet, apartat Secretària Virtual/ Documentació de matrícula.
•Resolució administrativa que reconega la condició de patir lesions invalidants en operacions internacionals de pau i seguretat, i/o que acredite ser descendent o cònjuge de persona morta en eixes operacions.
Si patixes lesions invalidants per haver participat en operacions internacionals de pau i seguretat, així com si eres descendent de primer grau o cònjuge de persona morta per eixe motiu, tens dret a l'exempció del pagament de preus públics.
Hauràs d'acreditar-ho mitjançant la resolució administrativa per la qual s'haguera reconegut esta condició.
La documentació acreditativa, hauràs de pujar-la a la Intranet, apartat Secretària Virtual/Documentació de matrícula.
•Resolució administrativa que reconega la condició de ser persona refugiada o amb dret de protecció subsidiària.
Si eres persona refugiada o ostentes el dret a la protecció subsidiària, tens dret a l'exempció del pagament de preus públics.
Hauràs d'acreditar-ho mitjançant la resolució administrativa en la qual se't reconega la condició.
La documentació acreditativa hauràs de pujar-la a través de la teua Intranet, apartat Secretària Virtual/Documentació de matrícula
•Resolució de concessió de l'ingrés mínim vital.
Si eres perceptor de l'ingrés mínim vital, hauràs d'acreditar-lo mitjançant la resolució de concessió.
La documentació acreditativa que corresponga, hauràs de pujar-la a la intranet, apartat Secretària Virtual /Documentació de matrícula.
•Informe dels servicis socials municipals de l'Ajuntament de residència en cas d'estar en situació d'exclusió social i no percebre la renda valenciana d'inclusió social.
Si estàs en situació d'exclusió social, eres perceptor d'una renda valenciana d'inclusió o de l'ingrés mínim vital, tens dret a l'exempció del pagament dels preus públics.
Si eres perceptor de la renda valenciana d'inclusió, no serà necessari que aportacions cap documentació, ja que la universitat ho verificarà a través de la plataforma autonòmica d'interoperabilitat, en cas de no poder comprovar-se o d'estar en risc d'exclusió social sense percebre la renda valenciana d'inclusió, hauràs d'aportar informe dels Servicis Socials Municipals de l'Ajuntament on tingues la residència.
En cas que siga necessari que aportacions la documentació acreditativa que dona dret a exempció/bonificació en el pagament dels preus públics hauràs de pujar-la a través de la teua Intranet, apartat Secretària Virtual/ Documentació de matrícula.
Consulta en l'apartat “Informació específica del teu centre d'estudis”, en este mateix sobre virtual, per a ampliar la informació de com, quan i on has d'aportar la documentació