- -
UPV
 

Nou Grau en Tecnologies Interactives

Nou Grau en Tecnologies Interactives

Preinscripció oberta

Realitat virtual i augmentada, robòtica, aplicacions biomètriques i per a la gestió del medi ambient, disseny de videojocs, aplicacions multimèdia interactives, internet de les coses, domòtica, disseny i programació web... són nínxols de treball que en un futur molt proper no trobaran suficients professionals amb la formació adequada i per als quals prepara el nou Grau en Tecnologies Interactives de la Universitat Politècnica de València. 
 
El Grau en Tecnologies Interactivas de la UPV,  que s'imparteix en el Campus de Gandia, no és sol innovador en el seu contingut, sinó també en la seua forma d'impartir-se: a diferència de l'estructura clàssica dels estudis universitaris, el Grau en Tecnologies Interactives s'imparteix de forma aplicada des del primer curs. 
 
El rector de la Universitat Politècnica de València, Francisco Mora, ha explicat que "la UPV compta amb una llarga tradició d'aprendre fent, amb pràctiques de grups reduïts, resolució de casos, treballs en laboratoris, experiments, la flipped classroom... No obstant açò, aquest Grau suposa un pas més en l'aposta per la innovació educativa, que es sustenta en un model d'aprenentatge basat en projectes. Les assignatures estaran orientades a la generació d'un producto real per quadrimestres que es posarà a la disposició d'empreses i institucions, reforçant així el contacte universitat-empresa i l'ocupabilitat dels nostres titulats."
 
Per la seua banda José Toledo, director acadèmic del Grau en Tecnologies Interactives, ha comentat que “s’aplicarà la filosofia de la iniciativa internacional CDIO (concebre, desenvolupar, implementar, operar) en els 8 projectes que es desenvoluparan durant la carrera i s’aprendran metodologies àgils de gestió de projectes. Les empreses i organitzacions necessiten persones capaces d’adaptar-se, obertes al canvi, preparades per a afrontar problemes desconeguts, amb una visió de conjunt dels projectes i disposades a col·laborar. Amb aquesta metodologia, aquestes competències s’adquireixen des del principi.”
 
Projectes aplicats
 
Els estudiants realitzaran projectes web i aplicacions mòbils interactives, desenvoluparan un videojoc, aprofundiran en eines útils per a representar i modelar el món real en un programa d’ordinador, aprendran els conceptes i eines relacionats amb el tractament digital d’imatge, duran a terme dispositius robòtics, aprendran a utilitzar la impressió en 3D, dotaran d’intel·ligència artificial els seus dispositius…
 
A més, l’alumnat rebrà formació per a ser capaç d’engegar la seua pròpia empresa emergent (start-up) i a utilitzar big data i business intelligence per a ‘vendre’ els seus projectes i les seues capacitats.
(11/04/2017)



EMAS upv