Beques d'Alumni UPV

Suport econòmic a estudiants amb menys recursos i bon expedient

La Universitat Politècnica de València (UPV) i la Fundació privada de la Caixa d'Enginyers han subscrit un conveni marc de col·laboració que, entre altres mesures, donarà suport econòmic a dos estudiants al llarg dels estudis de grau o doble grau a la UPV, a través del programa de beques d’Alumni UPV de l’Oficina de Mecenatge.

L'ajuda econòmica que aporta íntegrament la cooperativa de crèdit ascendeix a 6.000 euros (3.000 euros en cada cas), mentre que els requisits que han de complir les persones aspirants són: comptar amb recursos limitats i tenir un bon expedient acadèmic.

Aquest acord estarà vigent al llarg dels pròxims quatre anys, amb la possibilitat que es renove abans de la finalització per quatre anys més, a iniciativa de qualsevol de les parts signants.

El document subscrit entre la UPV i Caixa d'Enginyers té la finalitat de promoure “autèntiques relacions de benefici mutu” en els àmbits acadèmic, científic i cultural. En aquest àmbit de col·laboració s'insereixen les beques, a través de les quals dos estudiants (almenys una ha de ser dona) rebran a l'inici del curs l'aportació de 3.000 euros d’ajuda directa per a fer front a qualsevol despesa relacionada amb els estudis de la UPV (allotjament, manutenció, pagament de matrícules i taxes, entre altres), tal com subratlla la coordinadora del programa Alumni UPV, Belén Arrogante.

Per part seua, per al Grup Caixa d'Enginyers la signatura d'aquest conveni radica en la mateixa essència de la cooperativa de crèdit, mentre “l'entitat ha mantingut des de sempre una línia de col·laboració i participació amb el món universitari a l'hora d'ajudar a l'alumnat que ho necessita i mereix”, assenyala el seu president, Félix Masjuan.

Programa de beques d’Alumni UPV

El programa de beques d’Alumni UPV es va iniciar fa un any des de l’Oficina de Mecenatge amb el propòsit de concedir una ajuda econòmica a estudiants de nou ingrés amb excel·lent expedient acadèmic i recursos econòmics limitats. Fins al moment, compta amb la participació de dues empreses: Caixa d'Enginyers i INECO, una firma internacional d'enginyeria i consultoria en els àmbits de la mobilitat sostenible i la transformació digital.

“La intenció i el desig és que gradualment s'incorporen noves empreses que valoren la gran aportació que aquest programa presta a la societat en conjunt”, apunta Arrogante.

Grup Caixa d'Enginyers

La Caixa de Crèdit d’Enginyers és una societat cooperativa d'estalvi i crèdit espanyola, la fundació de la qual es remunta al 1967 a Barcelona. La Fundació amb el mateix nom exerceix la seua labor com una entitat de caràcter privat i sense ànim de lucre, que promociona i executa diverses activitats per al foment d'una societat “més justa i cohesionada”, segons recullen els seus estatuts.

(10/09/2023)