Foment del talent universitari

El Campus de Gandia i la Diputació de València col·laboraran en projectes i activitats per a fomentar el talent universitari i la investigació

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) i la Diputació de València col·laboraran en la posada en marxa de nous projectes i diferents activitats amb la finalitat de fomentar el talent universitari i la investigació. Així s'ha acordat en la reunió que han mantingut el director del centre, Jesús Alba, i el diputat de l'Àrea d'Hisenda i Innovació, Vicent Mascarell.

Per a Alba, aquesta col·laboració “ajudarà a la formació integral d'estudiants a través de la creació, el desenvolupament, la transmissió i crítica de la ciència, la tècnica i l'art, des del respecte als principis ètics, amb una decidida orientació a la consecució d'acord amb el seu nivell d'estudis. Així com el foment i expansió de la cultura i el coneixement científic a la nostra joventut i de la nostra joventut”.

Projectes de Generació Espontània

La proposta, que comptarà amb una partida pressupostària de 40.000 euros, contempla la dinamització de projectes de Generació Espontània. Aquest programa d'emprenedoria i innovació de la UPV és una llançadora per a aquelles iniciatives que provenen enterament de l'alumnat. Creat l'any 2014, té la finalitat de donar suport a la realització d'activitats extracurriculars, contribuint al desenvolupament formatiu de l'estudiant i a l’adquisició de competències transversals. En l'actualitat, al Campus de Gandia són 11 els equips inclosos en el programa Generació Espontània UPV: Assemblea Feminista EPSG, Biblioclub EPSG, Cineclub EPSG, Cor EPSG, Club de Muntanya, L'Àtic, eSports UPV EPSG, L’Hortet, LUX EPSG, Polímono i Vitus Danse EPSG.

La col·laboració entre el Campus de Gandia i la Diputació de València inclourà també el foment de pràctiques en empreses i institucions, treballs finals de grau i màster, i treballs de doctorat d'interés general per a totes dues institucions. Així com la promoció de jornades, nacionals i internacionals, amb seu al campus universitari.

Suport a la docència de grau, màster i postgrau

D'altra banda, s'impulsaran activitats de suport a la docència de grau, màster i postgrau al Campus de Gandia: col·laboració en la formació, en la captació d'estudiants, en la comunicació i difusió de l'oferta docent, tant a escala nacional com internacional.

A més, es promouran accions per al foment de la igualtat, la solidaritat, l'ètica i la tolerància.

Aquesta proposta de col·laboració “demostra l'interés de la Diputació de València pel desenvolupament d'una activitat formativa transversal de les i els estudiants, que els permetrà portar endavant reptes tecnològics, treballar amb major il·lusió, desenvolupar lideratges, i ser més competitius. D'aquesta manera, la Diputació de València treballa juntament amb el Campus de Gandia pel bé comú, i aposta per millorar la nostra societat del futur”, ha declarat el director del campus, Jesús Alba.

(01/03/2023)