30 aniversari IDEES

IDEES UPV celebra els 30 anys reconeixent la tasca de persones i empreses implicades en la seva història

Complir 30 anys és sempre un gran esdeveniment que correspon celebrar amb magnificència. Així ho van fer des d'IDEES UPV, l'òrgan impulsor i gestor de totes les iniciatives empresarials que neixen a la Universitat Politècnica de València (UPV), que aquest 2022 celebra els 30 primers anys d'història.

Centenars de persones es van donar cita en una gala que va celebrar l'origen de l'emprenedoria UPV i en què es van lliurar els Reconeixements Honorífics 2022, els XVI Premis IDEES UPV i els reconeixements honorífics de la gala del 30è aniversari.

Reconeixements Honorífics 2022

L'acte va començar amb el lliurament dels Reconeixements Honorífics 2022 a persones que, al llarg dels anys, han aconseguit una repercussió a la societat. El reconeixement a la trajectòria empresarial va ser per a l’empresa emergent Zeleros, que aposta pel tren del futur i que va comptar amb l'impuls inicial d'IDEES UPV. També el que va ser rector de la UPV entre els anys 2013 i 2021, Francisco José Mora Mas, va rebre el reconeixement honorífic per la seva aportació al programa IDEAS, per posicionar la UPV com a referent en emprenedoria. Finalment, va rebre el reconeixement honorífic Ambaixadora IDEES UPV la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant.

XVI Premis IDEES UPV

A més de la celebració del 30è aniversari, IDEES va lliurar també els seus XVI Premis, l'objectiu dels quals és reconèixer les millors iniciatives emprenedores i trajectòries empresarials atenent el seu creixement, caràcter innovador, estratègia empresarial i aportació a l'entorn.

A la categoria Lean, per a empreses adscrites a IDEES UPV, amb activitat econòmica, i constituïdes a partir de l'1 de gener de 2019, el primer premi va ser per a Arkadia Aerospace Propulsion & Transportation Systems. El segon a l'empresa Cosmos Engineering. Mentre que el tercer premi de la categoria va ser per a Verazial.

A la categoria Avança, per a empreses adscrites a IDEES UPV, amb activitat econòmica, i constituïdes amb data anterior al 31 de desembre de 2018, el primer premi va ser per a Solatom CSP. El segon se'l va emportar Flit2go (Smart Mobility Services Spain). I el tercer premi de la categoria va ser per a Exponentia Team.

A la categoria Dona Emprenedora, que reconeix empreses adscrites a IDEES UPV que hagin estat fundades o cofundades per dones, on la participació en el capital social de dones de la UPV sigui major o igual del 50%, el premi va ser per a Utopic Cosmetics.

Finalment, el premi Spin-off, per a empreses adscrites a IDEES UPV, promogudes per personal de la UPV a partir de l'activitat de recerca universitària, el va rebre Kenko Imalytics.

Per a més informació, consulta aquest enllaç.

(01/12/2022)