Dibuixa la cičncia

Desena edició del concurs, amb l’objectiu d'acostar xiquetes i xiquets a la ciència i la tecnologia en el marc de la celebració de les festes nadalenques

El concurs "Dibuixa la ciència per Nadal" està dirigit a les filles i els fills del personal i de l'alumnat de la UPV, amb edats compreses entre els 3 i els 14 anys.

Per a participar-hi, han d'enviar un dibuix en format vertical del 2 al 12 de desembre del 2022, en el qual estiguen presents els conceptes de "ciència" i "Nadal".

Totes les il·lustracions es publicaran en una pàgina web habilitada a aquest efecte.

Quatre categories per edats, amb dos premis cadascuna

S'hi estableixen quatre categories segons l'edat, i cadascuna té dos premis: l'un atorgat per votació popular (13 i 14 de desembre, a través de la web) i l'altre, per un jurat. Tots els premis consisteixen en jocs de caràcter educatiu.

Com a agraïment per la seua participació i esforç, cada dibuix rebrà:

- Dues entrades dels cinemes ABC El Saler, en una sessió matinal UPV que tindrà lloc el dimarts 27 de desembre, a les 12 hores, per als i les participants del campus de Vera (pel·lícula per determinar).

- Dues entrades de cinema, vàlides del 27 de desembre al 8 de gener, per als i les participants del campus d'Alcoi (Cinemes Axion) i de Gandia (ABC Gandia CC La Vital)

Els horaris i llocs per a arreplegar les entrades es comunicaran més endavant a través de la pàgina web del concurs.

A més, gràcies de nou a la col·laboració de Dideco (botiga especialitzada en joguets educatius), cada participant rebrà també un xec de descompte del 10% en jocs i papereria, i del 5% en literatura.

Les persones guanyadores es donaran a conèixer el 15 de desembre del 2022. Les il·lustracions poden ser utilitzades en diversos canals de la UPV per a felicitar les festes i difondre l'activitat científica de la institució. Alguns dels dibuixos guanyadors poden també usar-se en els opis digitals distribuïts pels campus de la UPV, amb el nom de l'autora o autor inclòs.

L'activitat està organitzada per l’Àrea de Comunicació de la Universitat Politècnica de València - Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i), amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència i Innovació i respon també a la filosofia del projecte europeu Mednight Goes to School (Mednight GTS).

(01/12/2022)