Beques i ajudes

Coneix totes les convocatòries del Ministeri d'Educació, de la Conselleria i de la UPV

Amb la finalitat de garantir el dret de tot l’alumnat a cursar estudis universitaris, el Ministeri d'Educació, la Conselleria i la Universitat Politècnica de València (UPV) convoquen diferents beques i ajudes.

Ministeri d'Educació i Formació Professional

Pots sol·licitar una beca del Ministeri en ensenyaments universitaris per a títols de grau i de màster. Per a l'adjudicació de la beca és necessari no superar els llindars econòmics que estableix la convocatòria.

Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital

La Conselleria convoca beques per a la realització d'estudis universitaris a les universitats de la Comunitat Valenciana. Per a l'adjudicació de la beca és necessari acreditar residència administrativa a la Comunitat Valenciana i no superar els llindars de renda que estableix la convocatòria. La beca consisteix en l'exempció del pagament de les taxes per la prestació de serveis acadèmics universitaris.

Universitat Politècnica de València

La UPV convoca beques o ajudes el règim de presentació i adjudicació de les quals ve fixat en cada convocatòria:

Ajudes d’acció social

Adreçades a alumnat que acredite una situació personal o familiar d'especial necessitat econòmica i no gaudisca d'altres beques o ajudes a l'estudi. Aquestes ajudes comprenen l'exempció de l'import de les taxes per serveis acadèmics.

Ajudes de menjador

S'atorguen vals de menjador perquè l'alumnat puga consumir a les cafeteries de la UPV.

Suport per a alumnat amb discapacitat

L'objecte d'aquesta convocatòria és facilitar els productes i recursos de suport necessaris per a l'estudi i la comunicació a l'alumnat de la UPV amb discapacitat i/o necessitats educatives especials, amb la finalitat de facilitar-los l'accés a la formació universitària i el desenvolupament dels estudis en condicions d'igualtat.

Beques formatives de col·laboració (tipus A)

Les beques formatives de col·laboració tipus A tenen com a finalitat la formació mitjançant la realització d'activitats que guarden una relació estreta amb els estudis que l'alumne o l’alumna estiga cursant. A canvi d'una quantia econòmica, les persones becades han de desenvolupar una sèrie d'activitats en un departament, centre, institut o servei.

Beques de cooperació al desenvolupament

Per a dur a terme estades en altres universitats estrangeres, organitzacions no governamentals (ONG), organismes internacionals i altres entitats amb finalitats socials en el marc dels estudis que cursa l'alumnat.

Beques d'intercanvi acadèmic

Beques d'intercanvi acadèmic, per a dur a terme estades en altres universitats espanyoles o estrangeres, en el marc dels estudis que cursa l'alumne o l'alumna.

(01/09/2023)