Sandra Sendra, Ivana Gasulla i Mónica Catalá

Tres investigadores del Campus de Gandia, entre les científiques més destacades d'Espanya

El Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) ha publicat la seua primera classificació amb les 5.000 científiques espanyoles i estrangeres més destacades, que investiguen en organismes espanyols. Per a la qual cosa, ha tingut en compte els indicadors dels seus perfils personals públics en la base de dades Google Acadèmic.

Entre les científiques d'aquesta llista es troben 68 investigadores de la Universitat Politècnica de València (UPV), tres d'elles estan adscrites al Campus de Gandia: Sandra Sendra ocupa el lloc número 1287; Ivana Gasulla se situa en el 2272 i Mónica Catalá, la posició 4508 del llistat nacional.

Sandra Sendra: entre les deu primeres investigadores de la UPV en el rànquing del CSIC

Professora titular d'Universitat, és membre de l'Institut d'Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres (IGIC). A més, des de febrer de 2021 és directora acadèmica del Grau en Tecnologies Interactives que ofereix el Campus de Gandia. Pel que respecta a la seua carrera investigadora, està centrada en el camp del disseny de sensors, l'ús de noves tecnologies sense fils per a la implementació de xarxes de sensors i en els protocols de comunicacions i algorismes per al desenvolupament de solucions en l'àmbit de la Internet de les Coses (IoT), entre altres línies. Des de 2020 apareix com una de les primeres dones investigadores a Espanya, en l'àrea de les telecomunicacions, segons l'índex de qualitat científica H estimat per Clarivate Analytics.

Ivana Gasulla: comunicacions d'alta capacitat a través de la fibra òptica

Va obtindre el títol d'Enginyera i doctora en Telecomunicació per la UPV en 2005 i 2008, respectivament. Va centrar la seua tesi doctoral, reconeguda amb el premi LEOS Graduate Student Fellowship Award atorgat per l’IEEE, en la transmissió de senyals ràdio de banda ampla sobre fibra òptica multimode. En 2012, va aconseguir una beca Fulbright per a investigar sobre uns nous tipus de fibra òptica, basades en multiplexació espacial. La seua línia d'investigació comprén, entre altres línies, el disseny i l'aplicació de fibres òptiques multinucli i fibres òptiques de pocs modes al camp de la fotònica de microones i a les comunicacions d'alta velocitat. Al Campus de Gandia, Ivana Gasulla imparteix classes en el Grau de Tecnologies Interactives i en el Grau en Comunicació Audiovisual.

Mónica Catalá: contaminants de l'aire, una avaluació contínua

És professora titular d'Universitat i imparteix classes en el Grau en Ciències Ambientals, en el Doble Grau en Enginyeria Forestal i del Medi natural + Ciències Ambientals i en el Màster Universitari en Avaluació i Seguiment Ambiental d'Ecosistemes Marins i Costaners. Pertany al Departament de Química de la UPV, Catalá duu a terme la seua tasca investigadora en l'IGIC. Premi Extraordinari de Doctorat en 1999 per la seua tesi defensada a la Universitat de València, ha publicat diversos llibres sobre problemes de contaminació atmosfèrica i pràctiques de laboratori. El seu treball se centra en l'àmbit de la química analítica. També ha treballat en diversos projectes i, en l'actualitat, en el “Desenvolupament d'un sensor basat en aptòmers i nanomaterials per a la quantificació de l'al·lergogen majoritari dels àcars”.

(29/07/2022)