El Campus de Gandia va quadruplicar els fons per a investigaciķ

El volum econòmic d'R+D+i en 2021 va aconseguir els 8,09 milions d'euros

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha quadruplicat el volum econòmic de la seua activitat investigadora. És el que es conclou de l'informe “Resultats de les activitats d'Investigació, Desenvolupament Tecnològic i Innovació (R+D+i) amb finançament extern de l'any 2021”.

D'acord amb les dades, el volum econòmic d'R+D+i en 2021 se situa en els 8,09 milions d'euros, xifra molt superior a la registrada l'any 2020, quan va aconseguir els 2,18 milions d'euros o els 1,08 milions d'euros de 2019. Per tant, existeix una tendència a l'alça de l'activitat científica, confirmant la bona faena de la comunitat universitària del Campus de Gandia.

De fet, com ha declarat el director del Campus de Gandia, Jesús Alba, “es confirma la nostra tendència a l'alça, amb aquesta multiplicació quasi per 4 dels resultats respecte a l'any anterior. Són números molt positius que reverteixen en la seua gran majoria a Gandia i a la comarca de la Safor”.

Evolució d'activitats, contractes i convenis d'R+D+i

En 2021, com es recull en l'informe que elabora anualment la UPV, s'ha aconseguit un volum econòmic subscrit de 6.838.000 euros de resultats de les activitats d'R+D+i del Campus de Gandia. Pel que respecta a l'activitat de l’R+D+i competitiva, la meitat del volum econòmic prové de la Generalitat Valenciana, que aporta el 50% del total dels fons, el 30% l'Administració Central i el 10% de les accions d'R+D+i competitiva ha comptat amb fons procedents de la Unió Europea i un 10% d'altres organismes.

Pel que fa a  contractes i convenis d'R+D subscrits en 2021 han sigut principalment amb l'administració, seguits per empreses i amb altres entitats (universitats, centres d'investigació, associacions empresarials i instituts). D'aquesta manera, el volum econòmic de contractes i convenis amb administració (57%) ascendeix respecte a les xifres obtingudes en els tres últims anys.

En relació amb la distribució geogràfica de les accions contractades, el 58% prové d'empreses de la Comunitat Valenciana i el 34% de la resta d'Espanya, la qual cosa indica un gran impacte de la investigació duta a terme al Campus de Gandia en el seu entorn socioeconòmic més pròxim. Al seu torn, un 8% de les accions té el seu origen en empreses internacionals, la majoria europees.

Per a Jesús Alba, “es continua afermant la confiança d'empreses i institucions en la capacitat investigadora, de transferència i d'innovació del Campus de Gandia de la UPV”.

Consulta l'informe complet “Resultats de les Activitats d'Investigació, Desenvolupament Tecnològic i Innovació amb Finançament Extern. Universitat Politècnica de València. Campus de Gandia. Any 2021”, en aquest enllaç.

(15/07/2022)