Micromecenatge per Ucraīna

Campanya per ajudar les persones refugiades de la guerra i acollides al campus universitari

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha posat en marxa una campanya de micromecenatge, que pretén aconseguir recursos per a dotar 20 bosses d'ajuda, una per cadascuna de les 20 estudiants ucraïneses que es refugien temporalment a Polònia, a la Universitat Tecnològica de Varsòvia (WUT), i que estan en tràmits de viatjar a València.

La UPV, solidària

Les alumnes no disposen de recursos econòmics propis i la WUT, molt pròxima a la frontera amb Ucraïna, es troba totalment desbordada per l'afluència d’estudiants procedents d'Ucraïna. La universitat polonesa va demanar ajuda a les universitats sòcies del projecte ENHANCE i la UPV s'ha oferit a rebre les alumnes en qualitat d'estudiants visitants i facilitar allotjament en famílies, assessorament i ajuda per a obtenir permisos de treball.

El micromecenatge servirà per a assegurar el manteniment a les alumnes durant els seus tres mesos d'estada a Espanya. El cost total de la iniciativa és de 30.000 euros.

Plataforma 100% fiable

Fins a l'1 de juny estarà oberta la plataforma, basada en una eina 100% fiable a partir de serveis xifrats amb els màxims nivells de seguretat. Les persones interessades poden fer des de xicotetes contribucions de 17 euros (equivalent al manteniment d'un dia) fins a donacions més significatives: 120 euros, que cobreixen una setmana completa. També poden realitzar-se aportacions lliures, de la quantitat que es desitge.

Aquesta campanya serveix de continuació a la iniciativa llançada en 2020 amb motiu de la pandèmia COVID. En aquells dies, la UPV va recollir fons per a ajudar alumnes que no podien fer front al pagament de les taxes de matrícula o al cost dels equips informàtics necessaris per a la docència en línia. Com a resultat d'aquella crida, 370 aportants van donar 26.272 euros, molt per damunt de l'objectiu inicial fixat en 10.000 euros. Ara, el repte és més complex i ambiciós.

Més informació.

(01/05/2022)