Voluntariat a la UPV

L'alumnat pot convalidar les hores per crèdits de lliure elecció

La borsa de voluntariat social de la UPV té com a objectiu la sensibilització, la formació i la promoció de valors i actituds, centrats en la solidaritat i el compromís social, entre la comunitat universitària (tant l'alumnat com el personal).

Per participar-hi, només cal inscriure's en la borsa. A partir d’aquest moment, des de la unitat d'Acció Social del Vicerectorat d'Art, Ciència, Tecnologia i Societat, s'informa les persones voluntàries de les necessitats de voluntariat. Cada persona s'inscriu en aquelles que més li interessen o que millor encaixen en la seua agenda.

En el cas de l'alumnat, les hores realitzades es van acumulant i poden aconseguir un crèdit de lliure elecció per cada 30 hores de voluntariat (per a la convalidació és obligatori realitzar durant el curs acadèmic el Curs de Voluntariat de la UPV). A més, es rep un certificat de participació per al reconeixement curricular d'activitats transversals.

Entre les activitats organitzades per la UPV que requereixen persones voluntàries hi ha, per exemple, la campanya de recollida de joguets per Nadal, el Dia Internacional contra la Violència de Gènere o el Dia de les Universitats Saludables. A més, la UPV també gestiona el voluntariat per a accions d'institucions externes, com el Banc d'Aliments de València o l'Associació Espanyola contra el Càncer.

En la pàgina web del Voluntariat Social de la UPV pot consultar-se el calendari de les accions que se celebraran durant el curs 2021-2022.

(27/12/2021)