L'alumnat més brillant

La UPV concedeix 578 premis als millors expedients i notes d'accés més altes dels dos últims cursos

El Paranimf de la Universitat Politècnica de València tornava a omplir-se el passat 5 de novembre per a reconèixer l'alumnat més brillant de la institució dos anys després. L'última vegada que ho va fer va ser el desembre del 2019; a penes tres mesos més tard, esclatava la pandèmia i arrasava tot el que tenia al davant l'anomenada “normalitat”. Per això, enguany va ser doble i la UPV va lliurar els premis corresponents als dos últims cursos.

En total, la Universitat Politècnica de València ha reconegut, entre totes dues convocatòries, 578 estudiants, exemple d'esforç, constància i passió pels estudis; hores de treball dins i fora de les aules, de lliuraments i de múltiples experiències. I fruit de tot això: l'excel·lència.

Andrea Oliver Marín, exemple extraordinari

Un clar exemple és Andrea Oliver Marín, titulada en Ciències Ambientals al Campus de Gandia. Any rere any, ha sigut distingida pels seus resultats: va rebre el premi a la millor nota d'accés a la UPV quan va començar els estudis i en cada curs, el guardó al millor expedient. I, com a colofó, enguany va recollir el premi extraordinari de 2020.

“Per a mi suposa el reconeixement a l'esforç, a totes les hores dedicades a estudiar, a estar pendent de les classes, els lliuraments i, sobretot, a donar el millor de mi mateixa a cada moment. En el dia a dia, és difícil portar un nivell alt d'estudis perquè requereix sacrifici i constància, per la qual cosa, que et reconeguen que els has fet bé et dona ànims per a seguir”, destaca Andrea.

Del seu pas per la UPV, destaca el tracte que té tant el professorat com el personal de la universitat cap a l'alumnat: “sempre s'escolta això que ‘en la universitat eres un número’ i a la UPV no em vaig sentir així en cap moment”. I assegura que és difícil seleccionar algun moment del seu pas pel campus de Gandia, “perquè durant els quatre anys de carrera en vius molts. Però si haguera de quedar-me amb algun, seria amb totes les eixides de camp i les pràctiques de laboratori que té el meu grau”. Mirant cap al futur, Andrea assegura que li agradaria poder continuar investigant en l'àrea de medi ambient. “La UPV em va donar la base necessària per a això. Espere poder dedicar-m’hi, que és el que sempre m'ha apassionat, i poder millorar la situació actual amb el meu treball”, conclou Andrea Oliver.

Reconeixement a l'esforç en un any marcat per la pandèmia

Els premis UPV als millors expedientes es van instaurar el curs 2007-2008, amb el reconeixement a l’estudiantat amb les millors notes d'accés a la universitat, i des de llavors, cada any, s'han anat sumant els cursos successius, per a distingir amb aquests l'alumnat amb els millors expedients acadèmics del curs.

(30/11/2021)