IV Premis Cātedra IVIO-UPV

La Càtedra IVIO-UPV ha guardonat com a Millor Treball Fi de Grau la investigació de James Ghilotti

El Treball Fi de Grau “Anàlisi elemental, ultraestructural i de citocompatibilitat de materials bioceràmics d'ús endodòntic” de James Ghilotti ha sigut guardonat en la quarta edició dels premis que convoca la Càtedra de l'Institut Valencià d'Investigacions Odontològiques (IVIO) i la Universitat Politècnica de València (UPV).

“Aquest premi és un reconeixement a l'esforç realitzat”, ha assegurat Ghilotti. A més, per a aquest graduat en Odontologia per la Universitat de València (UV), que actualment cursa el Màster en Endodòncia, “és tot un orgull haver sigut premiat, perquè amb aquest treball he aconseguit aportar el meu granet d'arena al coneixement en l’àrea de l'Odontologia”.

Sota la direcció del doctor Leopoldo Forner, Ghilotti ha realitzat un estudi del Bio-C Repair en el qual es comprova l'estructura, la composició i la biocompatibilitat d'aquest nou material bioceràmic d'ús endodòntic. “El meu TFG és un estudi experimental in vitro, en el qual concloc que el Bio-C Repair és un material adequat per a ser utilitzat com a ciment reparador”. Segons Ghilotti, “el gran avantatge del Bio-C Repair és que es tracta d'un ciment reparador que es dispensa en xeringa per al seu ús, mentre que la resta de fonaments bioceràmics tenen una manipulació complicada. A més, això fa que la composició siga sempre la mateixa, ja que no és necessari mesclar dos components”.

Quarta edició dels premis

Han transcorregut quatre anys de la primera edició del Premi Càtedra IVIO-UPV al Millor Treball Fi de Grau(TFG)/Treball Fi de Màster(TFM). Un guardó que s'atorga en el marc de la Càtedra IVIO-UPV i que premia els treballs universitaris més innovadors en l'àmbit de la tecnologia odontològica.

“En aquests quatre anys, el Premi Càtedra IVIO-UPV s'ha convertit en un referent nacional en el sector de la tecnologia odontològica, el qual és la punta de llança dels grans avanços que ha experimentat aquesta especialitat i dels quals ens beneficiem enormement cada vegada que anem al dentista”, ha apuntat el professor Francisco Camarena, director de la Càtedra IVIO-UPV.

Dotat amb 1.000 euros, el premi permetrà al guanyador participar en un congrés o una jornada especialitzada en el camp de la tecnologia odontològica, en el qual seran exposats els resultats de la seua investigació.

Investigacions en el sector de la tecnologia odontològica

Des de l’any 2017, prop de 30 estudiants de diferents universitats espanyoles han presentat els seus treballs per a optar al premi que atorga la Càtedra IVIO-UPV. Cal destacar la gran diversitat d'investigacions acadèmiques, gràcies a les àrees de coneixement de les quals provenen. El premi posseeix un caràcter multidisciplinari, i hi ha participat alumnat de titulacions tan diverses com Odontologia, Enginyeria de Telecomunicacions, Comunicació Audiovisual o Enginyeria industrial. Per al director de la Càtedra, “és un orgull poder observar de primera mà la qualitat dels treballs de recerca que s'estan realitzant des de les diferents universitats espanyoles per a contribuir a la millora de la nostra salut bucodental i, conseqüentment, de la nostra salut en general”.
(31/03/2021)