El món d'esquena o d'esquena al món

Exposició fotogràfica de David Córdoba Bou

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) acull l'exposició fotogràfica El món d'esquena o d'esquena al món, organitzada per la Subdirecció de Cultura del centre.

La mostra de David Córdoba Bou, estudiant del Grau en Comunicació Audiovisual al Campus de Gandia, convida a visibilitzar, reflexionar i fomentar l'entesa entre els pobles. Segons l’autor “L'objectiu final és fer un viatge per llocs invisibilitzats i, una vegada allí, els protagonistes des de la seua ignorada quotidianitat ens donen l'esquena, com fa la nostra societat amb ells, no els coneixem”. A més, afegeix Córdoba, “el blanc i negre li dona cohesió al relat, ja que he utilitzat diferents càmeres. I si el visitant desitja saber des d'on s’han pres les imatges haurà d'interactuar amb el seu mòbil. Un codi QR indica la ubicació de cadascuna de les fotografies”.

Les instantànies seleccionades han sigut realitzades durant aquests últims cinc anys. “Vaig finalitzar els meus estudis de turisme i me’n vaig anar a treballar a Polònia on vaig estar tres anys. Durant aquest temps, vaig viatjar a llocs pels quals sempre he tingut una atracció predilecta. Allà vaig començar a engendrar aquesta mostra”. De fet, “gran part de les fotografies de l'exposició van ser preses durant els anys 2016 i 2020, quan vaig estar fent unes pràctiques en Radiofabrik, una ràdio comunitària austríaca i vaig aprofitar el temps per a navegar”.

David, que també és diplomat en Turisme pel Campus de Gandia, combina la vessant comunicadora amb l'afany d'explorar i entendre el món. “Passat un temps, es va donar l'ocasió de poder tornar al Campus de Gandia, per a estudiar Comunicació Audiovisual, el grau que sempre vaig voler fer. Ja amb el bagatge que ofereix la carrera, vaig seguir amb la meua rutina d'observador”. A més, com ha assegurat, “sempre he tingut inquietud per comunicar. Durant els meus estudis de turisme, continuava fent curtmetratges com anys arrere. També vaig participar en un curs anual de doblatge. És una cosa que mai he abandonat”.

David Córdoba Bou va obtindre el Premi Fundació COSO per a estudiants de Comunicació en 2017, pel seu reportatge radiofònic sobre l'extracció de coltan al Congo emés al seu podcast La Paraula Clau, guardó que va valdre la nominació al Millor Periodista Europeu de l'Any en el marc dels Prix Europa. D'altra banda, la seua obra Declaracions d’amor hanseàtiques va aconseguir un accèssit en el Concurs Universitari de Narrativa Curta en Valencià Premi Sambori 2017. Actualment, exerceix de periodista per a la revista en paper Lletraferit i és becari de comunicació del projecte The Endangered Alphabets, així com del Servei de Promoció i Normalització Lingüística del Campus de Gandia.

La mostra fotogràfica El món d'esquena o d'esquena al món de David Córdoba Bou romandrà oberta al públic del 25 de març al 13 de maig, en el vestíbul de la Sala de Conferències 1 i 4 del Campus de Gandia (c/ Paranimf, número 1, Grau de Gandia).

(25/03/2021)