El projecte europeu O-City ha presentat la plataforma Orange Planet

Aquesta iniciativa promou models d'economia creativa per a ciutats que aporten inversions estratègiques en cultura

El projecte europeu O-City ha presentat la plataforma Orange Planet. Es tracta d'una iniciativa per a promoure models d'economia creativa, denominada Economia Taronja, i que està dirigida a ciutats i territoris que “aporten inversions estratègiques en cultura i creativitat, especialment important en l'era COVID per a generar noves estratègies de creixement i nous paradigmes econòmics, culturals i socials”, ha explicat el director del projecte, José Marín-Roig.

Universitats, escoles de negocis, entitats culturals i incubadores d'empreses de Colòmbia, Eslovènia, Espanya, Grècia, Itàlia i Sèrbia participen en el projecte O-City, liderat pel Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València.

Durant l'última trobada, realitzada en línia, els països i les entitats participants han aprofundit en els plans formatius per a posar en marxa els projectes O-City a les aules, en col·laboració amb el professorat. Així mateix, s'ha creat un grup de treball per a decidir les estratègies i accions de futur.

Projecte europeu O-City

O-City és un projecte desenvolupat dins del programa Erasmus+ (Aliances per al coneixement), que treballa i dona prioritat a les indústries culturals i creatives, “atés que representen una bona inversió per al futur dels territoris perquè actuen directament sobre les comunitats locals i ajuden a repensar l'economia d'una manera més sostenible”. D'aquesta manera, “es podran accelerar els processos de digitalització i el rellançament en els mercats de productes i serveis, tan nacionals i internacionals, generant nous llocs de treball i noves oportunitats laborals per a les generacions més joves”.

A més, el projecte ha finançat una plataforma dedicada a les universitats que vulguen acollir, en els seus programes educatius, a artistes, creatius, experts digitals, videastes, fotògrafs i altres professionals de les indústries culturals i creatives, que formen els estudiants en la transferència de competències digitals, artístiques i empresarials.

La trobada en línia, que ha tingut com a seu virtual la ciutat de Kranj a Eslovènia, ha demostrat que l'aprenentatge i l'intercanvi cultural és possible fins i tot en temps de pandèmia. En aquest sentit, cal recordar que, “un dels objectius del projecte és la creació d'elements multimèdia que presenten el patrimoni de les ciutats, l’anomenem realitats culturals. Una vegada en la plataforma O-City World Map, aquests elements multimèdia són utilitzats com a plans d'aprenentatge enfocats a professorat de secundària o universitari per a desenvolupar habilitats i acostar el patrimoni natural i cultura dels pobles i de les ciutats del món”.
(17/02/2021)