- -
UPV
 

Presentaciķ de projectes del Grau en Tecnologies Interactives

Presentaciķ de projectes del Grau en Tecnologies Interactives

Divendres 25 de gener, 15.00h Aula 21. Assistència lliure  

Els estudiants del Grau en Tecnologies Interactives de la Universitat Politècnica de València presenten els seus treballs transversals de primer trimestre, el divendres 25 de gener a les 15.00h a l'Aula 21. El Grau en Tecnologies Interactives, que està impartint-se per segon any, aplica la filosofia de la iniciativa internacional CDIO (concebre, desenvolupar, implementar, operar) en els 8 projectes que es desenvolupen durant la carrera.

En cadascun dels projectes, els estudiants posen en pràctica tots els coneixements adquirits durant el trimestre i desenvolupen un producte real que podria ser apte per al mercat. Una vegada finalitzats i revisats per l'equip docent, els projectes es presenten públicament, en un acte al que es conviden a empreses i institucions, perquè avaluen i proposen millores al treball.

Els estudiants de primer presentaran un producte basat en sensors, microprocessador i interfície radio per al monitoratge remot de diferents paràmetres del sòl (temperatura, humitat, salinitat).. amb aplicació a l'agricultura. Els nodes sensors estan geoposicionatss i compten amb alarma antirobatori; les dades s'envien al núvol per al seu processament.

L'alumnat de segon curs presentarà un projecte relacionat amb la Internet de les coses, de suport a persones majors. Mitjançant un conjunt de sensors es monitora la presència, activitat, entrada i eixida de majors en el seu domicili. Part d'aquestes dades poden ser seguits per familiars a través d'una aplicació en el telèfon. Segons explica José F. Toledo, director acadèmic del Grau, alguns grups han ampliat l'àmbit del projecte i abastat aspectes tals com el control de la medicació o una bàscula intel·ligent.

El Grau en Tecnologies Interactives de la UPV és innovador en la seua forma d'impartir-se com en el seu enfocament: sempre es treballa per equips, amb un gran èmfasi en l'aprenentatge de metodologies àgils de gestió de projectes, així com en l'ús de ‘big data’ i business intelligence per al disseny i comercialització de productes.

L'alumnat també rep capacitació per a crear una empresa emergent o Start-up. Al llarg del Grau, els estudiants realitzen projectes web i aplicacions mòbils interactives, desenvolupen un videojoc, aprofundeixen en eines útils per a representar i modelar el món real en un programa d'ordinador, aprenen els conceptes i eines relacionats amb el tractament digital d'imatge, duen a terme dispositius robòtics, aprenen a utilitzar la impressió en 3D, doten d'intel·ligència artificial als seus dispositius...

L'assistència a la presentació està oberta per a qualsevol persona interessada

(25/01/2019)



EMAS upv