- -
UPV
 

Construir un ciberjardí amb ciberflors

Construir un ciberjardí amb ciberflors <br>

Activitat per a  professorat d'institut i els seus estudiants 

Un ciberjardí amb ciberflors: aquest és l'innovador projecte educatiu impulsat per la Càtedra d'Innovació del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València per a fomentar les vocacions tecnològiques en els joves d'ESO, Batxiller, Cicles Formatius, acadèmies d'art i tecnologia.

Gràcies al ciberjardí, els estudiants podran divertir-se aprenent tecnologia.  Els centres  de la Safor seran els que podran participar en la construcció del ciberjardí, aportant les ciberflors que construiran en els instituts.

El projecte s'ha presentat  en una roda de premsa en la qual han intervingut Lorena Milvaques, vicealcaldessa de Gandia; José Marín- Roig, director de la càtedra d'Innovació del Campus de Gandia UPV i Iris Escrivà, artista digital i titulada en Belles arts per la UPV que col·labora en la iniciativa. Asunción Pérez, professora del Grau en Tecnologies Interactives de la UPV, que s'imparteix en el Campus de Gandia, és la coordinadora del projecte, ja que s'aborden continguts molt relacionats amb el grau. 

La responsable d'educació de l'Ajuntament de Gandia,  Lorena Milvaques, ha lloat la iniciativa que, segons ha afirmat, fomenta el treball en equip com a mitjà per a construir projectes complexos i crea sentiment de comunitat a través de la cooperació entre centres ‘a més de facilitar la labor del professorat de tecnologia dels instituts i ha animat al professorat a participar en aquesta iniciativa’. 

Formació per a construir flors interactives 

José Marín- Roig, professor també del Grau en Tecnologies Interactives, ha explicat que una ciberflor és una flor interactiva que interacciona amb els éssers humans i amb el medi ambient.  Iris Escrivá ha puntualitzat que  ‘pot il·luminar-se quan ens acostem, moure's quan detectem el so o plegar els seus pètals quan detecte pluja’. En la web d'Iris Escrivá http://www.arteytecnologiagandia.es poden trobar-se exemples de projectes que l'artista realitza amb xiquets i xiquetes. 

La iniciativa comença el mes de juliol,  amb cursos de formació dirigits a professorat de tecnologia dels centres que vulguen participar. Amb aquests tallers, certificats per la Universitat Politècnica de València, els participants aprendran a realitzar ciberflors i disposaran de material didàctic perquè puguen treballar-ho amb els seus estudiants el pròxim curs’. 

Durant el curs 18-19, cada centre treballarà amb els seus alumnes en el desenvolupament de les seues ciberflors. A la primavera de 2019 el Ciberjardí de la Safor començarà a florir, integrant les aportacions de cada centre en una estructura que, inicialment, s'exposarà en el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València, però que s'anirà traslladant als diferents pobles de la Safor perquè tots els estudiants i els familiars tinguen la possibilitat de veure-ho en la seua localitat’. 

Col·laboració amb la Safor 

La iniciativa també es donarà a conèixer en els Ajuntaments d'Oliva i Tavernes de la Valldigna, patrons de la Càtedra d'Innovació del Campus de Gandia. 

(26/06/2018)



EMAS upv