- -
UPV
 

Grau en Tecnologies Interactives

Grau en Tecnologies Interactives <br>

Presentació pública de la web app desenvolupada pels estudiants. 

Estudiants de primer curs del Grau en Tecnologies Interactives de la Universitat Politècnica de València han presentat el dilluns 18 de juny el seu projecte d'una web app, concebuda, dissenyada i implementada per ells, per a la monitorització d'una explotació agrària.
 
La presentació, pública, ha pogut seguir-se per directe per la pàgina de Facebook del Campus de Gandia
 
https://www.facebook.com/upvcampusgandia/ 
 
Els estudiants, treballant en equips, han creat una web app des de la qual poden monitorizar els resultats de la xarxa de sensors sense fils que van desenvolupar en el primer semestre del curs. 
 
Els sensors arrepleguen informació de temperatura, humitat i il·luminació de l'explotació agrària  i transmeten les dades a un node central per a automatitzar els regs i l'abonament i disposar de gràfiques amb l'evolució dels paràmetres per a la presa de decisions que milloren la qualitat i la productivitat.
 
Exposició pública
 
A l'acte han assistit representants d'institucions i empreses, que avaluaran els projectes i suggeriran millores per a fer-los més aplicables a la vida real. També han participat estudiants de l'IES María Enríquez, a petició del professorat. 
 
D'aquesta forma, els estudiants no solament aprenen a realitzar el projecte, sinó també a 'vendre'l ' i a comunicar-se amb potencials clients: empreses i administracions públiques, a comprendre les seues propostes i a incorporar-les en els projectes. 
 
Solucions per a problemes reals
 
El Grau en Tecnologies interactives suposa un pas més en l'aposta per la innovació educativa, ja que se sustenta en un model d'aprenentatge basat en projectes que solucionen problemes reals. 
 
L'objectiu d'aquest grau és formar professionals amb les habilitats i els coneixements pràctics que permeten 'concebre, dissenyar, implementar i operar' (medologia CDIO) sistemes i aplicacions interactives en diferents àmbits com la salut, el turisme, l'ensenyament, la indústria de l'entreteniment, la sostenibilitat ambiental o l' assistència per a  les discapacitats.
 
Durant la resta de la seua formació, els estudiants realitzaran aplicacions mòbils interactives, desenvoluparan un videojoc, aprofundiran en eines útils per a representar i modelar el món real en un programa d'ordinador, aprendran els conceptes i eines relacionats amb el tractament digital d'imatge, duran a terme dispositius robòtics, aprendran a utilitzar la impressió en 3D i dotaran d'intel·ligència artificial als seus dispositius. 
 
A més, els alumnes rebran formació per a ser capaços de crear la seua pròpia empresa emergent (start-up) i d' utilitzar big data i business intelligence per a ‘vendre’ els seus projectes i les seues capacitats.
 
(15/06/2018)



EMAS upv