16/10/20
Noticia
Celebrem el Dia Marítim Europeu amb l’activitat: “El monstre marí o el malson de les nostres escombraries”

Activitat organitzada pel professor de Ciències Ambientals Miguel Rodilla.

El Campus de Gandia celebra el Dia Marítim Europeu amb l’activitat: “El monstre marí o el malson de les nostres escombraries” organitzada pel professor de Ciències Ambientals Miguel Rodilla i que compta amb la col·laboració de l’associació Eucrante, la Confraria de Pescadors del port de Gandia i el vicerectorat de Cultura de la UPV. L'activitat consisteix en la instal·lació d’una escultura i tallers de reciclatge i conscienciació ambiental.

“El monstre marí o el malson de les nostres escombraries”, és una escultura construïda a partir dels residus recollits per barques de pesca del Port de Gandia.

Els residus han estat separats i classificats pels voluntaris de l'associació Eucrante entre desembre de 2019 i febrer de 2020.

L'escultura construïda sobre una armadura de ferro com a suport, i emplenada amb els residus, representa un calamar gegant Architeuthis dux, monstre vivent capaç d'enfrontar-se als catxalots i protagonista de moltes llegendes de naufragis i atacs a navegants.

En l'activitat participa la Comissió Europea, i el Vicerectorat de Cultura de la UPV, a través de les ajudes PAC de promoció cultural universitària. El muntatge ha estat realitzat pels nostre alumnes de CCAA ambientals i MEMIC (vinculats a Eucrante) que han participat en la recol·lecció, separació i neteja prèvia dels residus que vam estar realitzant abans de la pandèmia i des de principis de setembre.

Eucrante sorgeix a Gandia (Comunitat Valenciana), a l'Escola Politècnica Superior de Gandia de la Universitat Politècnica de València, és organització sense ànim de lucre va ser constituïda per unes poques persones que volen poder aportar el seu granet de sorra en el camí cap a construir un món millor, un món que puga continuar albergant vida. El principal camp d'actuació es vol centrar en el medi marí, sent conscients que és aquí on naix la vida i de la seua repercussió en la resta dels ecosistemes.