Inici UPV :: Perfils :: Futur alumne :: I després de les PAU, què? :: Accés

Cicles formatius de grau superior (CFGS)

La formació professional, que es divideix en grau mitjà (tècnic) i en grau superior (tècnic superior), engloba un conjunt d'ensenyaments que permeten a l'alumne exercir diverses ocupacions.

En l'actualitat, s'hi ofereixen al voltant de 150 títols oficials agrupats per famílies professionals. Per a iniciar qualsevol cicle formatiu de grau superior, cal estar en possessió del títol de batxiller o equivalent, tècnic o tècnic superior, o titulat universitari.

Els alumnes que acaben els cicles formatius de grau superior reben el títol de tècnic superior, que els permet matricular-se directament en estudis universitaris sense límit d'admissió. Per als estudis amb límits d'admissió, els estudiants han de realitzar la preinscripció, però poden fer una prova específica per a millorar la seua nota d'admissió.

Tant els estudiants de batxillerat com els dels cicles formatius de grau superior (CFGS) accedeixen a la Universitat pel grup general de preinscripció, sense reserva específica de places; per això és recomanable que els alumnes de CFGS facen la prova voluntària (que és la prova de la fase específica de les proves d'accés a la universitat -PAU) per a millorar la seua nota d'admissió. En l'apartat d'Accés de la web del Servei d'Alumnat trobareu tota la informació sobre això.