NaturAL

Unes postres elaborades per estudiants de la UPV basades en tofu i algues, segon premi en la fase nacional d'Ecotrophèlia 2018

[ 16/04/2018 ]

Unes postres elaborades a partir de tofu i algues, aptes per a gent vegana, amb diferents sabors dolços, en format de terrina, preparades per a obrir-les i consumir-les. És NaturAL, l'innovador producte ideat per un grup d'estudiants de la Universitat Politècnica de València (UPV) amb el qual han aconseguit la segona posició en la fase nacional d'Ecotrophèlia 2018, celebrada a Barcelona.

L'equip d'estudiants Land & Sea, guardonat en Ecotrophèlia Espanya 2018, està format per Mari Carmen Belda, María Beobide, Juan Miguel Campos, Jaume Merino i Laura Sanmartín, de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural (ETSEAMN-UPV), i per Laura Esplugues, de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED-UPV), sota la coordinació del professorat de la primera Purificación García, Javier Martínez i María Jesús Pagán. L'equip pertany, a més, al grup Fornejant Ciència de Generació Espontània UPV.

NaturAL són unes postres preparades per a consumir que no contenen cap ingredient d'origen animal. Només necessiten refrigeració per al seu manteniment. La seua presentació es realitza en un envàs de vidre en el qual la distribució dels components és una base de gelatina d'algues seguida d'una capa de tofu amb una textura que ens recorda al brull, i per a finalitzar, una capa per damunt de melmelada de fruites.

Aquest innovador producte està especialment pensat per a persones veganes, a causa de la petita quantitat de postres existent en el mercat per a aquests consumidors. No obstant això, també està ideat per a altres públics, com per exemple, persones que porten una dieta saludable o hiperproteica, a causa de l'alt valor biològic de la soia.

Umitaste

A més de NaturAL, la UPV ha participat també amb un altre producte en aquesta fase final nacional d'Ecotrophèlia 2018. Es tracta d'Umitaste, pa d¿àngel elaborat amb microalgues (Spirulina i Chlorella) per a preparar nous sushis, amb més color i sabor.

L'equip d'estudiants que ha ideat aquest producte està format per Álvaro Forquet, Ana Noguerol i Zaida Uribe, de l'ETSEAMN de la UPV, i per Guillermo de Castro, de l'ETSED de la UPV, coordinats pels mateixos i investigadors.

L'elaboració del producte és de gran senzillesa. De fet, n'hi ha prou amb barrejar les microalgues amb metilcelulosa i aigua, i posteriorment, refrigerar-ho. Finalment, es duu a terme primer un preassecat i, seguidament, un assecat que acaba d'eliminar l'aigua del producte.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla