IX Premis CEMEX-Sostenibilitat

Carlos Coquillat i l'equip format per Lisbel Rueda i Álvaro Ciurana obtenen els màxims guardons

[ 12/04/2018 ]

L'Aula d'empresa CEMEX-Sostenibilitat de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha lliurat els seus premis relacionats amb la sostenibilitat i el medi ambient en les categories Treballs Fi de Grau/Projectes Fi de Carrera i Tesi Fi de Màster. Aquests guardons, amb dotació econòmica, reconeixen els estudis defensats en la UPV durant el curs acadèmic 2016-2017.

Millors Treballs Fi de Grau/Projectes Fi de Carrera

El jurat de la novena convocatòria dels premis als millors Treballs Fi de Grau/Projectes Fi de Carrera de l'Aula CEMEX-Sostenibilitat ha atorgat el màxim guardó, dotat amb 1000 euros, a Carlos Coquillat Mora pel seu projecte "Disseny i prototipat d'un sistema vertical modular per a cultiu ecològic, realitzat amb blocs prefabricats de formigó. Pla de la seua comercialització".

Es tracta d'un treball realitzat en l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials (ETSEI-UPV), en el Grau en Enginyeria d'Organització Industrial, i que, com explica Coquillat, consisteix en "blocs modulars, prefabricats i de formigó, de 90 x 45 centímetres, que contenen tot el necessari per a tenir un cultiu ecològic a casa i disposen de sistema hidropònic, que consumeix molta menys aigua".

"Electrificació del tractor de remolc sense barra Expediter 160 destinat a avions comercials de fins a 300 tones", de Juan José Puente Sandoval, ha obtingut el segon premi, dotat amb 750 euros. Aquest treball ha sigut defensat en l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED-UPV), en el Grau en Enginyeria Aeroespacial.

Per la seua banda, el tercer premi al millor Treball Fi de Grau/Projecte Fi de Carrera ha sigut concedit a Cristina García Alcaraz, per "Disseny de contenidors domèstics de residus", també desenvolupat en l'ETSED-UPV, on García ha cursat el Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes.

Millors Tesis Fi de Màster

Pel que es refereix a la categoria de millors Tesis Fi de Màster, la comissió de la convocatòria ha resolt lliurar el primer premi, dotat amb 1000 euros, a Lisbel Rueda García i Álvaro Ciurana Tatay, per "Estudi d'unions de formigó armat amb barres d'aliatge amb memòria de forma reparades amb CFRP i sotmeses a càrrega cíclica. Aplicació pràctica a un cas real de viaducte en zona d'alta sismicitat a Mèxic", tesi duta a terme en el marc del Màster Universitari en Enginyeria de Camins, Canales i Ports.

"El que hem desenvolupat", apunta Rueda, "és un mètode econòmic, sostenible i rendible per a reparar les unions una vegada ha ocorregut el sisme, amb la finalitat de que seguisquen funcionant les connexions".

El segon premi, dotat amb 750 euros, ha recaigut en Pieter Herbert Griffioen, per la tesi "Mesurament dels impactes de la desregulació del sistema elèctric en els països en desenvolupament", defensada en el Màster Universitari en Tecnologia Energètica per al Desenvolupament Sostenible.

Finalment, la tesi de Sara Suárez Almiñana, "Selecció de gremis i modelatge d'idoneïtat de l'hàbitat per a la comunitat de peixos en l'alt Cabriel", ha obtingut el tercer premi. Suárez, titulada en Ciències Ambientals, ha cursat el Màster Universitari en Enginyeria Hidràulica i Medi Ambient de la UPV.

Aula CEMEX-Sostenibilitat

Les Càtedres i Aules d'empresa de la UPV porten anys establint una àmplia i qualificada col·laboració amb empreses, fundacions i altres entitats amb vinculació empresarial per a desenvolupar activitats relacionades amb la docència, la transferència de tecnologia i la recerca.

L'Aula CEMEX-Sostenibilitat, la fi de la qual és fomentar el desenvolupament sostenible en la societat, té la seua seu en l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials (ETSEI-UPV) i l'Institut Universitari Mixt de Tecnologia Química, centre mixt del Consell Superior de Recerques Científiques i la UPV.

Des de l'any 2009, l'Aula d'empresa CEMEX-Sostenibilitat premia els millors Treballs Fi de Grau/Projectes Fi de Carrera presentats en la UPV en matèria de sostenibilitat i medi ambient, i des de 2012, també les millors Tesis Fi de Máster. A més, des de 2017, l'Aula CEMEX-Sostenibilitat convoca ajudes per a realitzar Tesis Fi de Màster relacionades amb la Química Sostenible.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera