Millor àrbitre del món

Alhambra Nievas, en la UPV: "La societat necessita més rugbi. Els nostres fills s'educarien en la solidaritat, el treball en equip i el respecte"

[ 13/03/2018 ]

Alhambra Nievas ha sigut una de les principals protagonistes dels actes celebrats en la Universitat Politècnica de València (UPV) amb motiu del Dia Internacional de la Dona.

Reconeguda amb el Premi a Millor Àrbitre del Món 2016 al costat del sud-africà Rasta Rasivhenge, Nievas té clar que el rugbi és un esport exemplar. "Intente transmetre el que crec", afirma, "que és que el rugbi és un model positiu, un esport que aporta moltíssimes coses dins i fora del camp. I intent fer-ho a través del meu experiència, perquè el rugbi ha canviat la meua vida".

Va arbitrar la final olímpica en Río 2016

Posseïdora d'un enorme prestigi internacional, Nievas va ser triada per a dirigir la final femenina dels passats Jocs Olímpics de Río de Janeiro, que va enfrontar a Austràlia i Nova Zelanda i va acabar amb triomf de les primeres per 24 a 17.

"Des de xicoteta, havia vist sempre els Jocs Olímpics per la televisió", recorda somrient. "Somiava amb anar a uns Jocs, i he complit aqueix somni. I després, tenir l'honor de dirigir una final olímpica, ho va arredonir molt més".

Després d'ella, a més, va arribar la seua elecció com a millor àrbitre del món: "És un reconeixement a la responsabilitat que tant Rasta com jo vam tenir en arbitrar les dos finals olímpiques, i una manera de valorar tot el treball que vam fer fins a arribar a aqueixos Jocs".

Respectada, com a àrbitre, cada cap de setmana

Nievas és una enamorada convençuda de les virtuts del rugbi, i afirma sense dubtar que "la societat necessita més rugbi. Entendríem l'esport com una part positiva en la vida de les persones. Els nostres fills s'educarien en valors com la solidaritat, el treball en equip i el respecte, que és alguna cosa que jo com a àrbitre tinc tots els caps de setmana quan isc a un camp".

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras