Dia Internacional de la Dona

Projeccions, exposicions, xarrades, activitats esportives i molt més, a la UPV, amb motiu de la commemoració del 8 de març

[ 06/03/2018 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV), sota la coordinació del vicerectorat de Responsabilitat Social i Cooperació, ha organitzat nombroses activitats amb motiu de la commemoració, aquest dijous 8 de març, del Dia Internacional de la Dona.

El programa, que s'estendrà pràcticament durant tota la setmana, ha arrancat avui dimarts amb el taller de sensibilització social "El feminisme és el meu súper poder", organitzat per Creu Roja Joventut a l'Àgora del campus de Vera UPV (de 10 a 15 h).

Dimecres 7, en el campus de Vera

Allà mateix, el dimecres, de 10 a 16 h, el Servei de Promoció i Normalització Lingüística (SPNL) situarà els seus murs d'igualtat. En aquests murs, sota el títol "Construiré mil ponts mil vegades", tot aquell que vulga podrà continuar les frases prèviament escrites. També a l'Àgora, Alumni estarà present amb un punt d'informació.

A les 13 h, l'SPNL projectarà al Centre d'Autoaprenentatge de Valencià (edifici 5F) la pel·lícula Sufragistes (2015). Mitja hora més tard, a l'Àgora, arrancarà el "Concert per la Dona: la música ens uneix", oferit per Berklee València (de 13.30 a 15.30 h).

Ja a la vesprada, la Universitat Sènior inaugurarà al Hall Solidari (rectorat) l'exposició d'alumnes de ceràmica "Deesses Mare" (17 h), i el Servei d'Esports celebrarà Esquaix 57 (inscripció gratuïta via CFP) i la Carrera de la Dona (inscripció gratuïta a l'oficina d'informació de l'edifici 7C).

El dijous, manifest del rector, i el divendres, xarrada d'Alhambra Nievas

El dijous 8, a les 12 h, el rector de la UPV, Francisco Mora, llegirà un manifest a l'Àgora del campus de Vera. I el divendres 9 s'inaugurarà a la Casa de l'Alumne UPV la mostra "Emigració de dones valentes", cedida pel Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat.

I el divendres 9, a les 12.30 h, Alhambra Nievas, triada millor àrbitra de rugbi en 2016, impartirà la xarrada "Quan les dones manen" (inscripció gratuïta via CFP), la Unitat d'Igualtat projectarà el curtmetratge realitzat ex profeso per l'Àrea de Comunicació de la UPV, i la Delegació d'Alumnes visibilitzarà el paper de la dona amb l'exposició fotogràfica #ElsNostresMiralls (Casa de l'Alumne, fins al 12 de març).

Gandia i Alcoi

Una altra mostra fotogràfica, "Amb ulls de dones", organitzada en col·laboració amb el Departament de la Dona de l'Ajuntament de Gandia, s'exposarà al campus UPV de Gandia fins al 30 de març.

El blog de ciència "El feminisme en ciència" (dimecres 7), el punt violeta en el campus (dijous 8, d'11 a 13 h) i la creació d'una llista conjunta en Spotify en pro de cooperar per un món millor completen el llistat d'accions que tindran lloc al campus de Gandia.

Per la seua banda, el campus d'Alcoi celebrarà també la seua Carrera de la Dona 1a Milla Urbana, que eixirà a les 10 h des de la Plaza Ferràndiz i Carbonell. La inscripció, gratuïta, ha de realitzar-se al Servei d'Esports (edifici Georgina Blanes).

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla