QS World University Rankings

La UPV, entre les 100 millors universitats del món en Agricultura i Ciències Forestals, i en el top 150 en quatre disciplines més

[ 28/02/2018 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) és una de les cent millors universitats del món en Agricultura, segons afirma l'última edició del QS World University Rànquings per matèries -un dels tres indicadors més prestigiosos del món al costat de l'ARWU (Xangai) i el THE- publicat avui dimecres.

Així mateix, pel que fa a l'edició de l'any anterior, la UPV millora en 5 de les 13 disciplines en les quals apareix com a referent internacional, mentre que en les 8 restants es manté en idèntica posició.

Gran pujada en Enginyeria Mecànica

En aqueixa millora, destaca fonamentalment Enginyeria Mecànica, disciplina en la qual la UPV puja 100 llocs respecte a l'any passat, situant-se entre les 150 millors universitats de l'àmbit internacional. A més d'en aquesta branca de l'enginyeria, la UPV entra també en aquest top 150 en altres 4 disciplines més: Arquitectura, Art i Disseny, Enginyeria Química i Enginyeria Civil.

El rànquing QS destaca igualment el lideratge de la UPV en Enginyeria Elèctrica, Electrònica i de Telecomunicacions, Ciències Ambientals, i Estadística, en les quals aconsegueix situar-se entre les 200 millors universitats del món. En Ciència de Materials està entre les 250 més destacades; en Informàtica i Física se situa en el top 300; i en Matemàtiques, entre les 350 més importants.

En global, la UPV es reafirma com una de les universitats de referència en 13 de les 48 disciplines analitzades en aquesta última edició QS World University Rànquings per matèries.

Millora en 5 disciplines

Respecte a l'any anterior, a més de la pujada de 100 llocs en Enginyeria Mecànica, la UPV millora els seus resultats en quatre disciplines més -50 llocs respecte a l'any anterior en totes elles. En concret es tracta d'Informàtica, Enginyeria Elèctrica, Electrònica i de Telecomunicacions, Ciències Ambientals, i Física.

En aquesta última edició, el QS World University Rànquings per matèries ha classificat un total de 1130 universitats de 151 països.

5 grans àrees de coneixement

Elaborat per Quacquarelli Symonds, el present rànquing avalua el treball de les universitats en cinc grans àrees del coneixement: Arts i Humanitats, Enginyeria i Tecnologia, Ciències de la Vida i Medicina, Ciències Naturals, i Ciències Socials i Gestió Empresarial.

Per a elaborar la classificació, QS analitza diferents paràmetres relacionats amb la producció científica, el prestigi de les universitats tant per al món acadèmic com a empresarial, la projecció internacional i el compromís amb l'ensenyament.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local