Valentia, ja entre els 20 millors del món

Hyperloop UPV, classificat per a la Hyperloop Pod Competition III d'SpaceX, que se celebrarà al juliol a California

[ 16/02/2018 ]

L'equip d'estudiants Hyperloop UPV ha sigut seleccionat com a finalista per l'empresa nord-americana SpaceX, propietat del prestigiós inventor i inversor Elon Musk, per a participar en la competició per al desenvolupament d'un prototip del mitjà del transport del futur, que tindrà lloc a Califòrnia el pròxim mes de juliol.

Compost per més de 40 alumnes emprenedors de la Universitat Politècnica de València (UPV) i integrat en el programa Generació Espontània (plataforma institucional de la UPV que fomenta la realització d'activitats extracurriculars i hi dóna suport, contribuint al desenvolupament formatiu i a l'adquisició de competències transversals de l'estudiant), Hyperloop UPV és ja, per tant, un dels finalistes de la Hyperloop Pod Competition III.

20 finalistes dels 600 equips presentats

En total, dels aproximadament 600 equips presentats a la primera fase, pertanyents a moltes de les més prestigioses universitats de tot el món, només 20 l¿han superada. Entre els finalistes, juntament amb la UPV, es troben institucions del nivell de la Universitat Tècnica de Munic, la Universitat de Califòrnia o la Universitat de Washington. Cal destacar, a més, que Hyperloop UPV ha sigut l'únic equip espanyol seleccionat per a participar, una vegada més, en aquesta edició.

Enguany, el repte plantejat en la competició és el disseny i la construcció d'un prototip funcional de la tecnologia Hyperloop, amb la finalitat d'aconseguir la màxima velocitat. Per això, l'equip de la UPV treballa ja a contrarellotge per a fer realitat el seu segon prototip, fabricat íntegrament a Espanya i batejat com a Valentia, nom romà de la seua ciutat natal.

Amb el suport de més de 40 empreses i institucions

La Pod Competition III tindrà lloc al juliol del 2018. Serà llavors quan es presente el prototip fet a escala per a un passatger de tren, que circularà a la màxima velocitat possible en un tub quasi al buit, creuant la pista d'1,5 km que l'empresa SpaceX ha construït enfront de la seua seu.

Amb aquesta finalitat, l'equip continua sumant suports. Més de 40 empreses i institucions han mostrat ja la seua confiança en aquest projecte, apostant per la innovació i el talent universitari.

En edicions anteriors, Hyperloop UPV va ser guardonat amb els premis al Millor Disseny Conceptual i al Millor Sistema de Propulsió. De fet, el passat mes d'agost va assolir el lloc 10 mundial amb el prototip derivat de la col·laboració amb la Universitat Purdue, l'Atlantic II.

Transportar passatgers i mercaderies a més de 1.000 km/h de manera sostenible, l'objectiu

Hyperloop és una idea de mitjà de transport basat en un sistema de tubs al buit de gran grandària, pels quals circulen unes càpsules capaces de transportar passatgers i mercaderies a velocitats superiors als 1.000 km/h i d'una forma completament sostenible. Gràcies a això, per exemple, es podria viatjar de Madrid a València en 20 minuts. No en va, l'objectiu de SpaceX és poder connectar millor les ciutats més importants del món, per poder així facilitar la vida de les persones.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local