'El desentierro'

De L'Albufera a la corrupció, Nacho Ruipérez, llicenciat en Comunicació Audiovisual per la UPV, roda a València la seua òpera prima

[ 06/02/2018 ]

Paratges naturals extraordinaris com L'Albufera, la marjal, els arrossars, escenaris de Sueca, El Perelló i València són els paisatges triats per Nacho Ruipérez, llicenciat en Comunicació Audiovisual en el campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), per a rodar El desentierro, el seu primer llargmetratge.

En ell, el jove director valencià compta amb un sensacional elenc d'actors de quatre nacionalitats diferents -albanesa, argentina, bosniana i espanyola-, entre els quals destaquen Michel Noher, Jan Cornet (Goya com a actor revelació en 2011 per La piel que habito, de Pedro Almodóvar), Leonardo Sbaraglia, Fele Martínez, Raúl Prieto, Ana Torrent, Francesc Garrido, Jordi Rebellón, Arben Bajraltaraj (Harry Potter 1 i 2), Cristina Perales, Lola Moltó, Isabel Requena i Paco Alegre, entre uns altres.

A la recerca de la seua identitat

"Volíem fer un thriller a València", explica Ruipérez, "en la zona dels arrossars, de l'Albufera, de la marjal, però amb vocació internacional. Explicar una història sobre un tipus que ha perdut la identitat i torna al seu poble d'origen a la recerca de la veritat, del passat, i, d'altra banda, una història de corrupció".

Per a açò, tot l'equip ha convertit durant quasi dos mesos diversos escenaris valencians en el plató ideal per al rodatge d'aquest enigmàtic film ple de suspens i intriga, produït per Filmax, TVE, El Desenterre AIE, Culturarts, Abordar SL i l'argentina Aleph mitjana SA.

Un equip replet d'amics i excompanys

Per a la seua òpera prima, Ruipérez no ha oblidat als qui li han acompanyat durant molts anys i ajudat a anar creixent professionalment. "En el meu equip hi ha diversos companys de classe. He intentat sempre arrossegar al meu grup de col·laboradors habituals, que són els que han passat pels curts, i els que, quan hi ha hagut que acostar el muscle, ho han fet. Per açò he volgut comptar en aquest llargmetratge amb ells".

Ara, l'equip treballa en la postproducció de la pel·lícula, amb vista a arribar a l'estrena, el pròxim mes de setembre, en el Festival de Cinema de Sant Sebastià, on per descomptat, des de la UPV, li desitgem tota la sort del món.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla