Nou membre de la RAMCV

Javier Saiz, director del Ci2B de la UPV, primer enginyer a formar part de la Reial Acadèmia de Medicina de la Comunitat Valenciana

[ 29/11/2017 ]

Javier Saiz, catedràtic de Tecnologia Electrònica i director del Centre d'Investigació i Innovació de Bioenginyeria (Ci2B) de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha sigut elegit com a nou membre de la Reial Acadèmia de Medicina de la Comunitat Valenciana, i s?ha convertit d'aquesta manera en el primer enginyer que passa a formar part d'aquesta centenària institució.

Durant el seu discurs d'ingrés com a acadèmic corresponent, Saiz va recordar que la universalització de l'atenció sanitària, juntament amb l'envelliment de la població, fa necessari el desenvolupament de noves tecnologies mèdiques, capaces no sols de millorar la qualitat de vida de la ciutadania, sinó també de controlar el cost sanitari i garantir així la sostenibilitat del sistema.

"Aquest és, sens dubte, un dels grans reptes al quals ens enfrontarem durant aquest segle. Només enfortint aquesta col·laboració enginyeria-medicina es podran aconseguir les més altes cotes de progrés científic, tecnològic i clínic", va destacar el director del Ci2B de la UPV.

Cor virtual

Saiz, a més, va fer durant l'esdeveniment un repàs a la seua trajectòria investigadora, centrada en el desenvolupament de l'anomenat "cor virtual" i l'aplicació de models matemàtics en l'estudi i el tractament de les arítmies.

No en va, des del seu laboratori a la UPV, Saiz va començar fa ja 20 anys a utilitzar les matemàtiques per a simular els comportaments fisiològics, en concret, l'electricitat del cor, per a poder així analitzar les arítmies cardíaques.

Actualment, Saiz i el seu equip treballen, juntament amb altres vuit universitats i centres de recerca nacionals, en el desenvolupament d'un nou model computacional cardíac que puga adaptar-se a cada pacient, la qual cosa permetrà dissenyar teràpies personalitzades més eficaces i segures.

La UPV, referent en enginyeria biomèdica

Així mateix, Saiz va voler destacar també que la seua elecció com a primer enginyer de l'Acadèmia és fruit del treball desenvolupat pel Ci2B, així com per altres centres de la UPV que duen a terme recerca al més alt nivell en l'àrea de l'Enginyeria Biomèdica.

"Per citar-ne algunes dades, l'any 2016, aproximadament 200 investigadors de la UPV estaven treballant en 120 projectes de recerca d'aquesta àrea", va destacar Saiz.

Cal assenyalar finalment que, en l'àmbit docent, la UPV ha apostat per la tecnologia mèdica com una de les seues línies estratègiques, tal com demostra la creació del Grau en Enginyeria Biomèdica i el Màster Interuniversitari en Enginyeria Biomèdica.

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras