Digitalització de la indústria

La Ciutat Politècnica de la Innovació UPV acull les IV Jornades d'Aplicacions Industrials de la Recerca

[ 14/11/2017 ]

Investigadors de la Universitat Politècnica de València (UPV), pertanyents a l'Institut d'Automàtica i Informàtica Industrial (Institut ai2), presenten el pròxim 16 de novembre els seus últims desenvolupaments per als vehicles del futur.

Ho faran durant les IV Jornades d'Aplicacions Industrials de la Recerca, una activitat en la qual exposaran a les empreses -i al públic en general- els seus últims avanços en R+D+i aplicada a la indústria, el transport i la mobilitat, així com a altres sectors com l'educació o la salut.

Enguany, els tallers abordaran, d'una banda, els reptes que suposen els vehicles del futur. La sessió "Automatització de vehicles", que s'impartirà al Laboratori de Vehicles de l'Ai2 i comptarà amb els transports autònoms en els quals han treballat els investigadors de la UPV, analitzarà els sistemes d'actuació i sensorización bàsics dels cotxes, com s'aborda des del laboratori l'autolocalización dels vehicles o qüestions com ara la navegació automàtica d'interiors i exteriors.

D'altra banda, el taller "Què hi ha entre la simulació i les proves de camp? Hardware in the loop" presentarà una implementació per a vehicles aeris no tripulats (UAV) i un altre exemple basat en un vehicle elèctric impulsat mitjançant pila de combustible.

De l'ull a la càmera

Durant les jornades, s'impartira també una altra sèrie de tallers que abordaran les possibilitats de la visió artificial com a eina empresarial a l'hora de ser més precisos que l'ull humà per a afrontar certs problemes productius, com ara la inspecció en laboratori, el control de superfícies pintades i recobriments, o la mesura de distàncies i formes en peces de diferent naturalesa.

Les IV Jornades d'Aplicacions Industrials de la Recerca també dedicaran un taller a aplicacions de realitat augmentada destinades a la formació de dentistes, l'educació nutricional en xiquets o la informació turística en museus i exposicions de diversa índole.

La activitat tindrà lloc a la Ciutat Politècnica de la Innovació (CPI), parc científic de la UPV, des de les 9 del matí i s'obrirà amb una conferència del vicepresident executiu de l'Agència Valenciana de la Innovació, Andrés García Reche.

Experts en la nova era de digitalització de la industria

Francisco Blanes, director de l'Institut ai2 de la UPV, assegura que "enguany, hem apostat per mostrar, entre uns altres, tots els desenvolupaments en marxa al voltant del concepte d'Indústria 4.0. Aquesta aposta no és circumstancial en aquests moments, sinó que és fruit de la llarga trajectòria de l'Institut en les tecnologies bàsiques d'aquesta revolució".

"La nostra experiència en control de processos, robòtica, visió, gràfics i informàtica industrial, així com la nostra vocació de transferència al teixit productiu, ens ha convertit en experts en aquesta nova era de digitalització de la indústria", conclou Blanes.

La inscripció a les jornades ja està oberta i pot realitzar-se a través del formulari d'Inscripció.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera