Més Llum Verda

Jorge Fabregat, Javier Ferrando i Joaquin Montesinos, guanyadors del Hack For Good 2017, aconsegueixen el segon premi en el BigDay

[ 06/10/2017 ]

Tres alumnes de la Universitat Politècnica de València, Jorge Fabregat, Javier Ferrando i Joaquin Montesinos, han quedat segons en el Big Day del Hack For Good, un esdeveniment que dóna continuïtat a aquest hackató anual promogut per Telefónica. Junts ja van guanyar la ronda autonòmica i nacional amb el seu projecte Llum Verda.

El Big Day va reunir els 19 projectes més representatius de tots els Hack For Good procedents de tota Espanya. Els equips van comptar amb quatre minuts per a exposar el progrés de la seua idea. Els jurats van avaluar l'evolució dels treballs, el desenvolupament i la consolidació que ha tingut cada projecte des del seu llançament, i Llum Verda va aconseguir una meritòria segona posició, que li atorga dos mil euros i l'entrada a la plataforma Telefónica Open.

Llum verda és una aplicació mòbil i un maquinari específic que permeten a les persones invidents saber quan creuar el carrer davant un semàfor. Mitjançant l'ús de dades que proporciona l'ajuntament, la geoposició de l'usuari (via GPS) i l'adquisició de l'estat del semàfor, Llum Verda informa en temps real a la persona invident, amb un xiulet o una vibració, sobre si el semàfor que vol creuar està en roig o en verd.

Un projecte amb continuïtat

Llum Verda ha acaparat multitud d'elogis i guardons; compta, a més, amb el suport de la Càtedra Telefònica, la col·laboració de l'Ajuntament de València i de l'ETRA R+D, i espera aconseguir l'aval de l'Organització Nacional de Cecs Espanyols (ONCE). El sistema, ja en fase de prototip, pot ser ampliat per a oferir altres serveis addicionals. El següent pas serà la comercialització del producte.

Hack For Good 2017

Hack For Good és una competició per a desenvolupar solucions digitals milloren el món en el qual vivim. Apassionats de la tecnologia, la programació, el disseny i el món social treballen en la resolució de reptes relacionats amb la innovació social (educació, sanitat, indústria, economia digital, inclusió social o sostenibilitat ambiental). L'edició de 2017 va reunir 1500 hackers de 23 universitats espanyoles, que van presentar un total de 150 projectes en 15 seus simultànies.

A València, la hackató està organitzada per les escoles tècniques superiors d'Enginyeria Informàtica (ETSINF) i d'Enginyers de Telecomunicació (ETSET) de la UPV, i compta amb el patrocini de la Càtedra Telefònica i la col·laboració de l'Institut Idees de la UPV.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla