5 anys de millores

Les enquestes de satisfacció de la UPV llancen dades molt positives: un lustre d'increment continuat en la valoració mitjana dels serveis que presta

[ 20/09/2017 ]

Ara que es compleix el 10è aniversari de l'inici de les enquestes Pegasus, és el moment de fer una anàlisi temporal per a veure com han evolucionat els registres generals. I és que, encara que els resultats s'han mantingut sempre en una mitjana acceptable, és cert que en els primers temps va haver-hi un descens gradual de la puntuació. Van ser quatre anys de caigudes sostingudes que només van començar a remuntar el 2012.

Ara com ara, la UPV gaudeix d'una important recuperació en la valoració mitjana que les usuàries i els usuaris fan dels serveis que presta. Fins a tal punt és rellevant aquesta millora que, el 2016, s'ha marcat un rècord històric en aquest descriptor.

Però comencem pel principi. El 2008, la UPV va iniciar les enquestes amb uns resultats molt positius: un 7,19 de valoració mitjana, una dada que està per sobre de l'avaluació general d'altres institucions. Un any després, la nota va descendir una dècima i, en el sondeig següent, la caiguda va ser més acusada (més de mig punt). Aquesta situació es va prolongar tres anys més, amb registres més o menys similars.

Diu el personal expert que aquests fenòmens solen ocórrer. Pot passar que, després d'una arrencada favorable, les expectatives dels usuaris vagen augmentant a poc a poc i aquests acaben per mostrar-se insatisfets, i finalment, decidisquen valorar a la baixa l'execució dels serveis quan la qualitat del procés cau lleugerament i, fins i tot, encara que el nivell de les prestacions es mantinga.

El punt d'inflexió va arribar el 2012, quan es va produir una lleugera millora. La recuperació dels resultats es va gestar, a poc a poc, entre el 2013 i el 2014, i es va consolidar definitivament el 2015. En l'últim sondeig, el del 2016, la valoració mitjana ofereix increments substantius en la gran majoria de descriptors i col·lectius, de manera que sobrepassa en més d'un punt la dada de l'any anterior i supera en mig punt la millor marca de la sèrie, obtinguda el 2008.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera