- -
UPV
 

Podi al Motorland

L'equip de MotoR-UPV aconsegueix un tercer lloc en el debut al Campionat d'Espanya de Velocitat, categoria Supersport 300

[ 31/07/2017 ]

L'equip MotoR de la Universitat Politècnica de València ha acabat tercer en el debut al Campionat d'Espanya de Velocitat (CEV), categoria Supersport 300, celebrat recentment al Motorland (Alcanyís). La categoria Supersport 300, avantsala de les grans cilindrades, disputava la primera prova del campionat i l'equip de la UPV s'estrenava amb dos pilots en carrera.


El francès Samuel Di Sora, incorporat en aquesta temporada a MotoR-UPV, va fer una brillant eixida amb l'Honda CBR500R, va mantenir la tensió estudiant els rivals, va dur a terme avançaments espectaculars i va aconseguir acabar en una tercera posición molt merescuda.


D'altra banda, el seu company d'equip Antonio Molina va ser colpejat per darrere a un punt ràpid de la traçada en la sessió de classificació celebrada el dia d'abans. Va patir una forta caiguda i va quedar dolorit. En la carrera, va prendre l'eixida i va començar millorant els seus temps. Però, a partir de la cinquena volta, el dolor es va fer més intens i Molina va baixar el ritme. Tot, i malgrat les circumstàncies, el pilot va aconseguir creuar de forma heroica la línia de meta.


Mesos de preparació


Fins a arribar a aquest magnífic resultat, els membres de l'equip van treballar durant mesos per a transformar una Honda de carrer en una moto de circuit. Com succeeix en la categoria tipus superbikes, les escuderies han d'adequar la moto sense sobrepassar el reglament tècnic de la competició.


Els membres de MotoR-UPV van dedicar bona part d'aquest temps a cercar patrocinadors tant tècnics (a canvi de peces) com ara econòmics. I, en un moment donat, va aparèixer en l'horitzó la possibilitat d'incorporar al segon pilot, Samuel Di Sora, una aposta personal de la marca de lubrificants Sort.


La preparació va començar amb dos vehicles: una Honda 250R i la moto dissenyada per l'equip per a l'anterior campionat d'universitats, que van ser sotmeses a rigorosos tests. Els alumnes de la UPV treballaven amb obstinació, conscients del gran salt que escometien. Carenat, suspensions, línies de fuita, discos de fre, pre centraletes i molts més components després, naixia l'Honda CBR500R MotoR-UPV per al CEV.


El Campionat d'Espanya de Velocitat


I finalment va arribar la data assenyalada: la primera prova del Campionat d'Espanya de Velocitat, disputada en el circuit mundialista de Motorland Aragó. Tot va començar amb la descàrrega del camió i el muntatge del box. I, tot seguit, les motos eixien a pista per primera vegada amb molt treball per davant.


El dijous va ser un dia especialment dur. Era la primera vegada que les motos rodaven en el circuit i feien falta molts ajustos i voltes fins que els pilots van començar a sentir-se còmodes. L'equip va dedicar la nit a afinar la mecànica, per la qual cosa Di Sora i Molina van afrontar la jornada del divendres amb més confiança. Tot dos van aconseguir baixar segons en les tres sessions lliures. Tot estava llest per als entrenaments cronometrats.


El dissabte es van disputar dues proves: la Q1, a les 12.10 h, i la Q2, a les 16 h. En general, els temps són millors en la primera sessió d'entrenos a causa de la temperatura de l'asfalt. Però la UPV va dur a terme voltes més ràpides en la Q2, pel simple fet d'haver rodat més i haver adquirit més experiència.


Durant la Q2, Samuel Di Sora va aconseguir un increïble tercer lloc des del qual va arrancar la carrera, per darrere de Valle, un pilot rapidíssim del mundial de superbikes, i de Periane Jiménez. I, llavors, Antonio Molina va ser colpejat per darrere. A la nit l'equip va tenir molt de treball per a reparar una moto, i preparar l'altra per a la carrera.


El diumenge va començar d'hora amb els escalfaments. Di Sora se centrava a cercar un ritme còmode de carrera, mentre que Antonio, molt adolorit després de la caiguda del dissabte, intentava adaptar el seu pilotatge a les circumstàncies. Com es preveia, la carrera va ser d'infart. Samuel es va mantenir entre els cinc pilots que lluitaven per les primeres posicions. Antonio es ressentia de la caiguda de la vespra. La lluita va seguir fins al final amb el resultat ja anunciat.


El primer cap de setmana de MotoR-UPV com a equip professional va acabar amb la pujada fins al tercer calaix del podi. I l'equip està convençut que, en la següent carrera, ocuparà un altre lloc diferent.




Notícies destacades


Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
L'ETSEADI (Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Aeroespacial i Disseny Industrial) substitueix la denominació d'ETSED
La UPV, en la semifinal de Solo de Ciencia La UPV, en la semifinal de Solo de Ciencia
Entre els deu semifinalistes, es troben Miguel López, investigador del CVBLab-Human Tech i Carolina Rober, doctoranda en la UPV
Primers passos del museu Ciéncia fallera de la UPV Primers passos del museu Ciéncia fallera de la UPV
La UPV celebra l'acte de lliurament de premis del I concurs "La Ciència a les Falles". Els ninots guanyadors, els primers d'aquest nou museu de la universitat
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC
La UPV i INCLIVA signen un conveni per a impulsar conjuntament la innovació en l'àmbit de la salut



EMAS upv