Baltasar Garzón, a la UPV

El dimarts 5 de setembre, el jurista participarà en el II Curs de transparència a través de les dades

[ 31/07/2017 ]

Baltasar Garzón, jurista i president de la Fundació Internacional Baltasar Garzón pro drets humans (FIBGAR), participarà el pròxim 5 de setembre en la taula redona "¿Dónde están los límites al acceso a la información?", que tindrà lloc a la Universitat Politècnica de València (UPV) en el marc del II Curs de transparència a través de les dades.

L'esdeveniment, que començarà a les 17 hores al Paranimf del campus de Vera (València) de la UPV, comptarà a més amb la presència de Manuel Alcaraz, conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació de la Generalitat Valenciana; Renata Ávila, assessora de drets digitals de la World Wide Web Foundation, i William Bourdon, president de l'associació Sherpa i advocat de l'ONG Transparence International France.

En l'actualitat, Garzón és director del despatx jurídic International Legal Organization for Cooperation and Development (ILOCAD), i presideix tant FIBGAR com l'associació Convocatòria Cívica, que promou la trobada entre les diferents forces polítiques.

II Curs de transparència a través de les dades

La taula redona sobre els límits de l'accés a la informació marca el començament del curs, que inclou, el dimecres 6, tres conferències a la sala d'actes de l'edifici 1H (Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica) del campus de Vera de la UPV.

La primera, "El reto de la ciberseguridad en la sociedad digital", començarà a les 17 hores, i serà a càrrec de Carmen Serrano, enginyera informàtica per la UPV i responsable de l'estratègia de seguretat de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i del Centre de Seguretat TIC de la Comunitat Valenciana (CSIRT-CV). Serrano, a més, ha rebut recentment el premi SIC de la Ciberseguretat 2017 pel seu acompliment professional.

Posteriorment (17.45 h), tindrà lloc la conferència "La información y el conocimiento en abierto en el contexto de la cooperación", impartida per Federico Buyolo, exdiputat nacional i actual director general de Cooperació i Solidaritat de la Generalitat Valenciana.

Finalment (18.30 h), la jornada conclourà amb "El fraude y sus consecuencias", per part de Joan Llinares, exgerent de l'Ajuntament de Barcelona i actual director de l'Agència Antifrau de la Comunitat Valenciana.

Inscripció gratuïta

El programa del curs conté també tallers en els quals es treballarà en l'ús de les dades obertes, amb exemples i casos pràctics, com també en la reutilització de la informació del sector públic.

La inscripció al II Curs de transparència a través de les dades, organitzat per la Càtedra de Transparència i Dades Obertes de la UPV, és completament gratuïta, tant per a la jornada del dia 5, com per a la del dia 6.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries