Mobilitat sostenible

La UPV i l'empresa MOVUS signen un conveni per a la instal·lació d'una estació de lloguer de bicicletes del sistema MIBISI al campus de Vera

[ 07/07/2017 ]

El passat mes de maig es va signar entre la UPV i l'empresa MOVUS el conveni pel qual aquesta última pretén instal·lar una estació del seu sistema de lloguer de bicicletes MIBISI al campus de Vera de la Universitat. Encara que la ubicació definitiva encara no està decidida, el més probable és que es trobe entre els accessos N i O del campus, al voltant de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports, limitant amb l'avinguda dels Tarongers i amb accés directe a l'Àgora i a una de les estacions de Valenbisi situades al campus.
MIBISI és el sistema de lloguer de bicicletes gestionat per l'empresa MOVUS. A València són els adjudicataris del servei metropolità de bicicleta pública i està present en municipis com Torrent, Paterna, Mislata o Aldaia, com també en alguns punts de la ciutat.
La falta de compatibilitat entre Valenbisi, el sistema de lloguer de l'Ajuntament de València, i MIBISI, ha sigut un problema per als múltiples usuaris de bicicletes públiques dels municipis adjacents. Els membres de la comunitat universitària no han sigut una excepció. Amb aquest conveni i la nova estació de MIBISI, serà possible que les persones usuàries d'aquest sistema metropolità puguen arribar fins al campus i retornar les seues bicicletes sense problemes, o fer el canvi al sistema Valenbisi i circular per la ciutat.
Un poc més del 23% de l¿alumnat de la UPV utilitza la bicicleta alguna vegada en els trasllats als diferents campus, quantitat que ha anat augmentant progressivament en els últims anys, sobretot després de la implantació a la capital del sistema públic de lloguer de bicicletes.
Aposta per la mobilitat sostenible
Aquesta col·laboració entre la UPV i MOVUS és un pas més en la implantació dels diferents objectius de foment de l'ús de la bicicleta que es troben en el Pla estratègic de mobilitat de la UPV, aprovat pel Consell de Govern l'any 2015 i la implantació del qual es prolongarà fins al 2020.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera