Youth Ag-Summit

Els alumnes UPV Carla Espinós i Mario González representaran a Espanya en la cimera mundial de Bayer per a solucionar l'escassetat alimentària

[ 19/06/2017 ]

Carla Espinós i Mario González, alumnes de la Universitat Politècnica de València (UPV), representaran a Espanya en la tercera edició de la Youth Ag-Summit, la cimera mundial organitzada per Bayer, en col·laboració amb les associacions de joves agricultors belgues Groene Kring (GK) i Fédération des Jeunes Agriculteurs (FJA), per a cercar solucions a l'escassetat d'aliments com a conseqüència de l'augment de la població.

La trobada, que es celebrarà del 9 al 13 d'octubre de 2017 a Brussel·les, reunirà als 100 estudiants seleccionats per un jurat expert. Per a arribar fins a ací, cada alumne va haver de defensar la seua particular proposta sobre seguretat alimentària, combinant l'originalitat de la seua idea amb la visió per a contribuir a crear un futur millor. En total, es van presentar al voltant de 2.000 candidatures, procedents de 49 països. D'elles, solament el 5% va superar el tall.

Sota el lema Alimentar a un planeta famolenc, aquesta tercera cima pretén abordar els objectius de sostenibilitat de les Nacions Unides per a eradicar la fam, aconseguir la seguretat alimentària i promoure una agricultura sostenible. La primera cita d'aquest tipus va tenir lloc en 2013 en Calgary (Canadà) i, dos anys després, l'escenari triat va ser Canberra (Austràlia).

Carla, alumna del Grau en Biotecnologia, i Mario, del Màster Universitari en Enginyeria Agronómica

Carla Espinós és alumna del Grau en Biotecnologia de la UPV i, en l'actualitat, realitza una estada acadèmica en una de les millors universitats del món, el KTH Royal Institute of Technology d'Estocolm (Suècia), gràcies una beca del programa Erasmus.

Per la seua banda, Mario González, que va estudiar el grau a Madrid, cursa enguany el Màster Universitari en Enginyeria Agronómica de la UPV.

Aqüicultura multitrófica integrada

Un assaig sobre l'aqüicultura multitrófica integrada i la dieta mediterrània li ha valgut a Espinós l'accés a la Youth Ag-Summit. "Mitjançant aquesta tecnologia, podem proporcionar aquest tipus de dieta a països i ciutats d'interior en continents subdesenvolupats", assenyala l'alumna de la UPV, que afig que, "utilitzant els mínims recursos possibles es poden obtenir fruites, verdures i peix com a fonts alternatives de minerals, nutrients i vitamines".

Per la seua banda, la proposta de González aporta solucions pràctiques que la Unió Europea (UE) podria implementar en el futur. Entre elles, evitar, mitjançant macrodades, el desaprofitament alimentari. "El big data", ha explicat l'estudiant de la UPV, "ens podrà ajudar a reduir les pèrdues de menjar a un mínim. En uns anys, sabrem on i com es perden els aliments, i tot estarà interconnectat. Li podrem donar a la UE eines per a sancionar (o fomentar) aquells punts de la cadena alimentària on es produeixen més pèrdues".

Youth Ag-Summit

La Youth Ag-Summit forma part del Programa d'Educació Agrícola de Bayer, la finalitat de la qual és conscienciar a la societat sobre la importància de l'alimentació i l'agricultura. Durant els cinc dies de la trobada, els participants comparteixen experiències i treballen en grup per a generar solucions innovadores, sostenibles i factibles relacionades amb els actuals desafiaments mundials en l'àmbit de la seguretat alimentària.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC