La primera d'Espanya

La UPV repeteix primer lloc en el rànquing elaborat per la Fundació Everis. És, a més, la primera politècnica en Ciències i Enginyeries

[ 15/06/2017 ]

Per segon any consecutiu, les empreses espanyoles trien la Universitat Politècnica de València com la millor universitat espanyola en l'àrea d'Informàtica i TIC (tecnologies de la informació i les comunicacions). Així es desprèn de la III edició del Rànquing Universitat-Empresa elaborat per la Fundació Everis. L'informe analitza la visió del personal ocupador sobre els professionals recentment titulats que formen part de les seues plantilles des dels últims cinc anys.

Segons les conclusions de l'estudi, les persones titulades en l'àrea d'Informàtica i TIC per la UPV són les millors de totes les graduades en aquestes disciplines en les universitats espanyoles, i destaquen en pràcticament totes les competències analitzades (de fet, la institució valenciana se situa entre les tres universitats millor valorades en set dels vuit conceptes considerats). En concret, sobreïxen per l'honestedat i el compromís ètic, el treball en equip i la capacitat d'aprenentatge i adaptació al canvi.

A més, en l'àrea de Ciències i Enginyeries, la UPV se situa com la primera politècnica d'Espanya i la quarta universitat de tot el país. Com en el cas d'Informàtica i TIC, en aquesta àrea, les empreses opinen que les titulades i titulats per la Universitat Politècnica de València són honests i compromesos, saben treballar en equip i tenen capacitat d'aprenentatge i adaptació al canvi.

A banda d'Informàtica i TIC, i Ciències i Enginyeries, el rànquing inclou tres branques educatives més: Humanitats i altres Ciències Socials; Salut i Benestar, i ADE, Econòmiques i Dret.

Quarta en Enginyeria Industrial i cinquena en Administració i Direcció d'Empreses

D'altra banda, segons la Fundació Everis, les titulacions més demandades actualment per les empreses espanyoles segueixen sent Administració i Direcció d'Empreses, i Enginyeria Industrial. En la primera, la UPV se situa com la cinquena universitat d'Espanya amb millor valoració per part dels seus titulats i titulades, i la quarta en el cas de l'Enginyeria Industrial.

Sobre el rànquing

Aquest rànquing s'ha elaborat a partir de la informació proporcionada per 3.545 empreses espanyoles de més de 10 empleats, sobre la capacitació de més de 17.700 professionals (recentment titulats i contractats sense experiència prèvia), procedents de 79 universitats i 99 titulacions (exclosos postgraus i doctorats).

Cada any s'analitzen les competències dels alumnes, enteses com a destreses clau per al desenvolupament del treball. En totes les edicions de l'estudi s'ha preguntat a les persones responsables de la contractació de les empreses per la importància de vuit competències en relació a l'acompliment: treball en equip, habilitats interpersonals i comunicació, coneixements tècnics de la professió, honestedat i compromís ètic, capacitat d'aprenentatge, anàlisi i resolució de conflictes, orientació als resultats i habilitat per a treballar en entorns multiculturals i multidisciplinaris.

L'honestedat i el compromís ètic, el més valorat per les empreses

En els resultats del 2017, la valoració de les competències augmenta la importància respecte al 2016 i continuen prevalent les capacitats personals per davant de les tècniques.

L'honestedat i el compromís ètic torna a ser la competència més valorada per les companyies, seguida de la capacitat d'aprenentatge i el treball en equip, que ocupen de nou el segon i tercer lloc, i aquesta última és la que més augmenta en relació a altres competències.

En canvi, l'orientació als resultats; els coneixements tècnics de la professió, i l'habilitat per a treballar en entorns multiculturals i multidisciplinaris són les competències menys rellevants per a les persones responsables de la contractació.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local