Les més innovadores d'Europa

La UPV és una de les 100 universitats europees que més contribueixen a la ciència i la tecnologia i que tenen un major impacte en l'economia global

[ 14/06/2017 ]

Pel nombre total de patents que té, per l'èxit i l'impacte dels resultats comercialitzats; pel volum d'articles publicats en col·laboració amb la indústria i pel total d'articles recollits a la Web of Science Core Collection. Per tots aquests motius, Reuters ha considerat que la Universitat Politècnica de València és una de les 100 universitats més innovadores de tot Europa. En concret, ocupa el lloc número 85.

Així es recull en l'última edició del rànquing Europe's Most Innovative Universities 2017, que analitza les dades recopilades per Clarivate Analytics i per diverses de les seues plataformes de recerca: Incites, Web of Science, Derwent Innovations Index, Derwent World Patents Index i Patents Citation Index.

El rànquing Reuters Top 100: Europe's Most Innovative Universities té per objectiu identificar aquelles institucions que més contribueixen a la ciència i la tecnologia i que tenen un major impacte en l'economia global. En aquest, la UPV destaca per la intensa recerca que desenvolupa i per la capacitat que té per a transferir coneixement.

"Són les 100 que més s'estan esforçant per fer avançar la ciència i per inventar noves tecnologies", explica l'expert David Ewalt en la web de Reuters. "Ja estiguen en el top 10 o en algun lloc de meitat de la taula, totes les universitats que apareixen en aquest rànquing figuren, sens dubte, entre les millors del món. Produeixen recerca original, creen tecnologia útil i ajuden a impulsar l'economia global".

El rànquing està encapçalat per la KU Leuven (Bèlgica), seguida per l'Imperial College de Londres (el Regne Unit), la Universitat de Cambridge (el Regne Unit), la Universitat Tècnica de Munic (Alemanya) i l'Escola Politècnica Federal de Lausana (Suïssa).

En la imatge, José Esteban Capilla, vicerector de Recerca, Innovació i Transferència, rep el reconeixement.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera