Premi als 221 millors expedients

Álvaro Ronda, Marta Sáiz, Juan Monzón, Diego Peñarrubia, María García... la UPV reconeix l'esforç dels seus alumnes més brillants, els expedients dels quals freguen la perfecció

[ 09/06/2017 ]

Álvaro Ronda Ballester va iniciar al setembre de 2016 el Grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials amb una nota d'admissió de 14,00. Això significa un expedient impecable en batxillerat i un 10 en totes les assignatures de les proves d'accés a la universitat. Un 10 en tot. I per extraordinari que semble, el cas d'Álvaro no és únic.

Marta Sáiz va igualar aquesta gesta amb un 14,00 en la nota d'admissió a la universitat i va decidir estudiar el Grau en Enginyeria Biomèdica. Ells són dos dels 23 premiats per la Universitat Politècnica de València després d'haver obtingut els millors resultats d'admissió en l'últim procés de Proves d'Accés a la Universitat.

I n'hi ha més. Des de 2007, la Universitat Politècnica de València ve reconeixent l'esforç dels alumnes més brillants. Amb aquest motiu, convoca els Premis als Alumnes i Titulats amb millor expedient. I gràcies a aquesta iniciativa, any rere any, ixen a la llum unes històries extraordinàries, les dels alumnes de la UPV que més perseveren.

Notes que freguen el 10 en totes les titulacions

En total, són prop de 40 premis per curs. I n'hi ha en totes les titulacions. Per exemple, entre els que han acabat el primer any a la universitat, destaquen dos casos excepcionals: el de Juan Monzón, que ha aconseguit un 9,75 de mitjana en el Grau en Conservació i Restauració de Béns Culturals, i el de Diego Peñarrubia, que ha acabat amb un 9,72 el primer curs del Grau en Enginyeria Aeroespacial.

María García, alumna del Grau en Belles Arts, ha obtingut un 10 redó en el seu segon any, i Miguel Aubán (amb un 9,78) s'hi ha quedat molt prop en el Grau en Enginyeria Informàtica. En tercer, la nota més alta (9,71) ha sigut per a Héctor Navarro, estudiant del Grau en Enginyeria Mecànica.

En quart lloc, Juan Compadre ha conclòs amb un 9,94 el Grau en Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació. I, finalment, Esther María Saliente (amb un 9,69) i José Marín (amb un 10) han sigut els millors en cinquè i sisè curs, respectivament (anys que només existeixen a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura).

Premi a la totalitat

A més de totes aquestes distincions parcials, hi ha un guardó a la totalitat. Són els premis al Titulat de la UPV amb Millor Expedient, que reconeix l'esforç realitzat, any rere any, durant tota la carrera. Dels 40 premis atorgats en aquesta categoria, destaca el de Roberto Alegre, graduat en Enginyeria Aeroespacial, que ha acabat la titulació amb un impressionant 9,76 de nota mitjana.

En total són 221 els premiats d'aquesta edició. Si vols consultar la llista de tots els seleccionats en cadascun dels cursos, pots accedir a les resolucions publicades pel Servei d'Alumnat.

La UPV reconeix el seu alumnat

Els premis als millors expedients es van convocar per primera vegada l'any 2007, i llavors tenien dotació econòmica. En 2012, es va adoptar la decisió de destinar aquest pressupost a augmentar les Ajudes per Causa Sobrevinguda; un programa propi de la Universitat Politècnica de València, perquè es va detectar que havia augmentat el nombre d'estudiants que passaven per dificultats econòmiques que podien comprometre la continuïtat dels seus estudis.

En l'actualitat, els premis consisteixen en un diploma acreditatiu i l'anotació en l'expedient acadèmic de l'estudiant. I, en el cas dels tres titulats amb menció, addicionalment s'eximeix del pagament de la matrícula si duen a terme un màster universitari a la Universitat Politècnica de València després de la finalització dels estudis i fins als dos cursos següents al de la concessió del premi.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla