Top 400 mundial

La UPV obté la millor classificació de la seua història en el prestigiós QS World University Ranking

[ 08/06/2017 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha obtingut aquesta matinada la millor classificació de la seua història en el QS World University Ranking, un dels tres indicadors universitaris més prestigiosos a nivell internacional, al costat del de Xangai (ARWU) i el Times Higher Education (THE).

En concret, el rànquing elaborat anualment per Quacquarelli Symonds des de 2004 situa la UPV en la posició 373 del món, millorant en 58 llocs la classificació de l'any anterior (431-440) i en 10 el que era, fins avui, el seu millor resultat: 383, fa quatre anys.

Única valenciana entre les 500 millors del món i segona d'Espanya en la ràtio de professors per alumne

La UPV és, a més, l'única universitat de la Comunitat Valenciana entre les 500 millors del món. Així mateix, en els indicadors baremats, la institució que dirigeix Francisco Mora destaca especialment en la ràtio de professors per alumne, on figura en el top 200 global -concretament, en el lloc 189-, i és la segona millor d'Espanya, a només 12 llocs de la Carlos III de Madrid (177).

A nivell nacional, el QS World Ranking situa la UPV en la novena posició general (mantenint el lloc de les dues edicions anteriors) i entre les 10 primeres del país en tres indicadors més: reputació empresarial (on també figura en el top 400 mundial), nombre d'estudiants internacionals (barem en el qual puja 78 llocs) i nombre de professors internacionals.

La UPV, internacionalment reconeguda per tots els rànquings de primer nivell

Els resultats del QS no fan sinó avalar novament la qualitat docent de la UPV, internacionalment reconeguda per tots els rànquings de primer nivell. No debades, l'última edició de l'Academic Ranking of World Universities (ARWU), popularment conegut com a rànquing de Xangai i considerat l'indicador més prestigiós del món, situa la UPV per onzè any consecutiu en el top 400 mundial (en l'actualitat, hi ha més 20.000 universitats).

Al seu torn, l'última edició del THE va incloure la UPV en la classificació de les 150 millors universitats joves del món (menors de 50 anys). Cal destacar, a més, que tant el rànquing de Xangai com el THE reconeixen la UPV com a millor politècnica d'Espanya.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local