Rànquing d'El Mundo

La UPV, la millor universitat d'Espanya per a estudiar Belles Arts i Biotecnologia, i la 2a en Ciència i Tecnologies dels Aliments i Enginyeria Informàtica

[ 29/05/2017 ]

Un any més, la Universitat Politècnica de València (UPV) és la millor universitat d'Espanya per a estudiar Biotecnologia i Belles Arts, segons el Rànquing 2017 de les 50 titulacions més demanades que publica el diari El Mundo.

A més, la UPV se situa com la segona millor entre totes les universitats espanyoles en Ciència i Tecnologies dels Aliments i Enginyeria Informàtica, i és la tercera d'un total de sis titulacions: Enginyeria Civil, Enginyeria Química, Enginyeria en Tecnologies de Telecomunicació, Enginyeria Mecànica, Enginyeria en Tecnologies Industrials i Enginyeria Agrícola.

Al seu torn, el rànquing assenyala també la UPV com la quarta més destacada per a cursar els graus d'Edificació i Enginyeria Elèctrica, i es troba en cinquena posició en Arquitectura i Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació.

La UPV, excepció al domini de l'eix Madrid-Barcelona en el top 8 nacional

Per tant, de les 50 titulacions més sol·licitades pels estudiants, la UPV se'n troba en el lloc 5 en 14. A més, en el rànquing global, ascendeix un lloc pel que fa a l'any anterior i se situa com la sisena millor universitat d'Espanya, l'única excepció al domini de l'eix Madrid-Barcelona entre les 8 primeres classificades.

En aquest sentit, cal destacar l'evolució de la UPV en un moment especialment complicat per al sistema universitari. No en va, es tracta dels millors resultats d'aquesta institució des que el diari El Mundo va començar a publicar aquest rànquing el 2001.

14 anys consecutius liderant el rànquing en Belles Arts

Absolutament indiscutible és el lideratge nacional de la Facultat de Belles Arts de la UPV, considerada la millor de tot el sistema universitari espanyol per catorzè any consecutiu. "Amb unes característiques úniques per estar situada en una universitat politècnica, la titulació destaca per la renovació de les metodologies i l'ampli ventall d'assignatures optatives", afirma El Mundo.

En el cas de Biotecnologia, el rànquing destaca que "per a la realització de pràctiques, té convenis amb 112 empreses, així com amb hospitals de la regió i centres de recerca". A més, "pràcticament la totalitat del professorat del grau participa tant en convenis amb empreses com en projectes competitius d'R+D+I".

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Investigadores de la UPV y Metalesa desarrollan nuevas infraestructuras inteligentes para mejorar la seguridad vial