Techfest 2017

Xarrades, tallers i una fira sobre electrònica per a fomentar la tecnologia i la gestió de dades, del 2 al 4 de maig, a la UPV

[ 02/05/2017 ]
Techfest 2017

L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica de la Universitat Politècnica de València (ETSINF-UPV) acollirà, del 2 al 4 de maig, TechFest 2017, un esdeveniment que té com a objectiu el foment de la tecnologia i la gestió de dades en les pròximes generacions de professionals dels àmbits de la informàtica, la robòtica i l'electrònica.

El programa de l'esdeveniment, organitzat per la Càtedra de Transparència i Gestió de Dades de la UPV i el Màster Universitari en Gestió de la Informació (MUGI) de la mateixa institució, inclou una fira tecnològica, tallers orientats a impulsar la formació autodidacta i conferències dedicades a les oportunitats oferides per les noves eines.

Primera jornada: l'ús de les dades públiques

TechFest 2017 comença avui dimarts, a les 11 h, amb tres ponències que analitzaran l'ús de la informació per part de les grans companyies, les opinions enganyoses abocades en els comentaris dels productes en xarxes socials i el desenvolupament del videojoc Fallas Play and Go elaborat per No Spoon Tech Lab, que utilitza dades de caràcter públic.

Posteriorment, al llarg de la vesprada, es realitzaran quatre tallers. D'una banda, a les 15 h, s'iniciarà un breu recorregut pels sistemes d'encriptació de clau pública i la seguretat d'aquests.

D'altra banda, de 17 a 20 h, es duran a terme, de manera simultània, tres tallers pràctics en els quals es podrà controlar l'aigua d'una planta a través de Twitter; construir una ciutat sostenible mitjançant l'ús de la internet de les coses (IoT n'és la sigla en anglès) i les dades obertes, i netejar dades amb l'eina Open Refine.

Les empreses i l'èxit de les dades obertes

Demà dia 3, les conferències, que també començaran a les 11 h, tractaran sobre la transparència i l'accés a la informació de les empreses, l'èxit de les dades obertes (inclosos casos pràctics) i les tècniques de dinamització de creixement (growth hacking), utilitzades per al creixement d'importants empreses emergents com Facebook, Twitter i Airbnb.

A la vesprada, entre les 17 i les 20 h, els tallers versaran sobre la creació de bots en el sistema de missatgeria Telegram i la visualització de dades geogràfiques amb l'eina Carto.

Com a colofó, la fira tecnològica

El dijous 4, com a floró del festival, tindrà lloc la fira tecnològica, que començarà a les 11 h i comptarà amb la participació del grup Makers, col·lectiu pertanyent al programa Generació Espontània de la UPV, que presentarà el projecte de data streaming amb IoT.

Durant la fira tindrà lloc, a partir de les 11.30 h, la presentació de Runator, una app que ajuda als corredors a comparar els resultats dels seus entrenaments obtinguts a partir de diferents aplicacions com ara Runkeeper, Endomondo, Runtastic, Nike+, Strava, Polar o Garmin.

En la fira, a més, estarà present l'empresa derivada Innovation Drone Systems, que treballa en la gestió de dades cartogràfiques, i es muntaran diversos estands sobre ciutats del futur, impressió en 3D o pràctiques amb robots de l'Olympic Robotic Challenge, entre altres.

Inscripció

L'accés a TechFest 2017 és gratuït, si bé es requereix inscripció prèvia, tant als tallers com a les conferències, a través del formulari que es pot trobar a peu de pàgina.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla