Dia del Llibre 2017

Homenatge a Blasco Ibáñez, presentacions de novel·les, exposicions, actes solidaris i molt més, a la UPV, del 25 al 28 d'abril

[ 11/04/2017 ]
Dia del Llibre 2017

La Universitat Politècnica de València (UPV), sota la coordinació de la seua Biblioteca Central, ha organitzat un programa amb múltiples activitats per a celebrar el Dia del Llibre 2017. Els esdeveniments tindran lloc als tres campus -Vera (València), Alcoi i Gandia- del dimarts 25 al divendres 28 d'abril.

Entre les accions programades, a fi de commemorar l'Any Blasco Ibáñez (es compleixen 150 del seu naixement), el dimarts 25, a la mateixa Biblioteca, s'elaborarà un vinil en homenatge a l'escriptor, periodista i polític valencià.

Llibres solidaris i barata de sancions per aliments

A partir d'aquest mateix dia, a través d'una campanya de barata, totes les persones que tinguen sancions de la Biblioteca podran eliminar-les lliurant un quilo de menjar. La iniciativa s'estendrà fins al 5 de maig als tres campus de la UPV.

A més a més, a partir del dia 26, es podrà participar en la campanya Llibre Solidari, una iniciativa que permetrà adquirir per un euro llibres donats, i la recaptació de la qual es destinarà íntegrament a l'ONG València Acull. Aquesta acció tindrà lloc, fins al divendres 28 d'abril, al hall de la Biblioteca, de 10 a 18 h.

"Tornà Sancho a ca don Quixot: redibuixar Cervantes"

Allí mateix, d'altra banda, el dimecres 26, a les 11.30 hores, tindrà lloc la inauguració de l'exposició "Tornà Sancho a ca don Quixot: redibuixar Cervantes", coordinada pel professor Antonio Alcaraz, director del Departament de Dibuix de la UPV.

La mostra reuneix un conjunt de llibres, denominats tres quixots il·lustrats, que repassa la història escrita per Cervantes a través d'una selecció de textos i 70 creacions gràfiques que il·lustren els passatges d'aquesta novel·la.

Josep Boix i Mª José Rivera presenten les seues últimes novel·les

Aquest mateix dia, a partir de les 12.30 hores, la Biblioteca Central acollirà una doble presentació literària. D'una banda, l'escriptor Josep Boix Cisneros presentarà Tras la última sombra roja, en un acte al qual assistirà Elías Chumillas, director de la Biblioteca. De l'altra, María José Rivera donarà a conèixer la seua darrera obra, Eres la luz de mis ojos, acompanyada per Francisco Fayos, president de l'Institut Valencià d'Egiptologia.

A la mateixa hora, a l'espai multiús del Centre de Recursos per a l'Aprenentatge i la Recerca (CRAI) del campus de Gandia, tindrà lloc la presentació del llibre Gandia i el seu entorn, obra del fotògraf Ramon Santamaría Ruiz. A més, del 25 al 28 d'abril, el hall del mateix edifici acollirà també l'exposició "Entre dones: escriptores valencianes", que posa a la disposició de l'espectador una sèrie de llibres escrits per autores de la nostra terra.

Concurs de fotografia i molts esdeveniments més

A banda de tot això, abans que comencen els actes de celebració, qualsevol persona interessada podrà participar,. amb imatges realitzades en la biblioteca ubicada en el CRAI del campus de Gandia UPV, en el concurs de fotografia #veudellibre, les bases completes del qual es poden consultar a través de l'enllaç situat al peu de pàgina.

Així mateix, del 25 al 28, la mateixa biblioteca disposarà d'un autoservei d'exemplars en el qual els usuaris tindran un espai per a triar un llibre de regal i, del 25 d'abril al 27 de maig, també d'un préstec especial de novel·les.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera