S'obri la inscripció a PGI 2017

La UPV convoca la 7a edició de Petits Grans Invents, el concurs de projectes científics per a alumnes d'ESO, batxillerat i cicles formatius

[ 29/03/2017 ]
S'obri la inscripció a PGI 2017

La Universitat Politècnica de València (UPV), en col·laboració amb el Col·legi Oficial d'Enginyers Industrials de la Comunitat Valenciana-Demarcació de València (COEICV-DV), convoca la 7a edició de Petits Grans Invents, el concurs de projectes científics de la UPV.

Dirigit a alumnes d'educació secundària obligatòria (ESO), batxillerat i cicles formatius de la Comunitat Valenciana, per a participar en PGI 2017 n'hi ha prou amb realitzar correctament la inscripció, i dur a terme un desenvolupament científic, un experiment, una aplicació o qualsevol altra iniciativa en l'àmbit de la ciència i la tecnologia.

Els treballs han d'estar vinculats a alguna de les matèries següents: arquitectura i construcció, ciències, enginyeria agroalimentària i forestal, enginyeria industrial i aeronàutica, tecnologies de la informació i les comunicacions, o enginyeria biomèdica.

Forma d'inscripció

La preinscripció per a participar pot realitzar-se en línia a través del formulari que figura a peu de pàgina. No obstant això, en tot cas, perquè la inscripció siga definitiva i correcta, és necessari presentar una còpia del correu electrònic rebut de confirmació de la preinscripció, signada per tots els membres de l'equip participant, i juntament amb la resta de la documentació (memòria, resum i projecte), en l'Àrea de Comunicació UPV, en qualsevol dels registres generals de la UPV (en sobre tancat dirigit a l'Àrea de Comunicació), o bé a través del correu electrònic informacion@upv.es, especificant en l'assumpte "VII edició de Projectes Científics. Petits Grans Invents per a l'any 2017".

Equips de quatre alumnes i el 19 de maig com a data límit

Cada equip està format per quatre alumnes i un professor/a o responsable, que exercirà de tutor/a. El termini, tant per a formalitzar la inscripció com per a presentar els projectes, finalitzarà el divendres 19 de maig del 2017, a les 24 hores.

Exposició pública de les persones preseleccionades

Una vegada tancat el termini de lliurament dels projectes, el jurat realitzarà una preselecció i demanarà als equips elegits que presenten els treballs en una exposició pública, que tindrà lloc del 29 de maig al 2 de juny. Al final de la presentació, el jurat deliberarà i donarà a conèixer el nom dels equips guanyadors.

Els criteris de valoració són els següents: originalitat; metodologia científica; adequació als mitjans disponibles; relació amb els continguts de l'ESO, el 1r de batxillerat i els cicles formatius de grau mitjà; habilitat experimental i constructiva; grau de finalització; estructuració del treball; paritat en l'equip; aplicabilitat de l'invent, i utilitat en el servei a la societat i el seu progrés.

Dos premis de 1.000 euros cadascun

El certamen es divideix en dues modalitats, "Projectes en l'àmbit de la ciència i la tecnologia" i "Projectes de categoria industrial", cadascuna amb un premi de 1.000 euros per al guanyador o guanyadora. A més, també n'hi han dos possibles accèssits de 200 euros. Tots els equips participants poden presentar-se a ambdues categories.

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Investigadores de la UPV y Metalesa desarrollan nuevas infraestructuras inteligentes para mejorar la seguridad vial