AIRE 2017

Segueix en directe via streaming, el dijous 30 i el divendres 31, el I Congrés Acadèmic, Professional i Internacional d'Espanya sobre el Sector Immobiliari

[ 27/03/2017 ]

"Evitar caure en els errors del passat que s'estan tornant a repetir en l'actual rellançament del sector". Aquest és, en paraules de Fernando Cos-Gayón, president del Comitè Organitzador, l'objectiu d'AIRE 2017, el I Congrés Acadèmic, Professional i Internacional d'Espanya sobre el Sector Immobiliari.

L'esdeveniment, que tindrà lloc els dies 30 i 31 de març a la Universitat Politècnica de València (UPV), inicia, "precisament a la nostra Comunitat, tan notòriament significada i llastrada per les conseqüències negatives de la bombolla immobiliària, una reflexió profunda i honesta sobre les causes que van portar a la crisi".

Urbanisme respectuós i ocupació de qualitat sense oscil·lacions brusques

No obstant això, a partir de la citada anàlisi, AIRE (acrònim d'Academic International Real Estate) naix amb la voluntat principal de "plantejar i implementar les propostes necessàries perquè el sector immobiliari siga capaç de garantir un urbanisme respectuós amb el medi ambient i els entorns urbans, com també de generar ocupació de qualitat i sostenible que contribuïsca de manera permanent, sense oscil·lacions brusques, a la construcció de l'estat de benestar demandat per la societat", afirma Cos-Gayón.

Vocació internacional

Amb vocació internacional, AIRE 2017 incorpora des d'aquesta primera edició ponents de referència no solament en l'àmbit nacional, sinó també en el llatinoamericà. Al seu torn, amb la finalitat de "connectar el sector professional amb l'acadèmic perquè junts replantegen el futur immediat que s'està obrint amb la recuperació ja palpable de l'activitat immobiliària", el congrés reunirà personal docent i investigador, estudiants, institucions, agents del sector, consultores immobiliàries i entitats financeres.

"És per això", afig Cos-Gayón, "que en AIRE 2017 estaran presents les institucions, ja que el seu lideratge és vital en aquesta nova etapa amb la Conselleria al capdavant, la Direcció General d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori definint la seua estratègia d'habitatge social, i l'Institut Valencià de l'Edificació com a notari de la realitat actual; la universitat, com a exponent de recerca en processos de gestió de l'edificació i en l'estructura del model de negoci, des de l'eficàcia, la prudència i la professionalització; els agents del sector, per ser els que desenvolupen la seua activitat, amb el Col·legi d'Arquitectes, el Col·legi d'Arquitectes Tècnics, l'Associació de Promotors, la Federació d'Empreses de la Construcció i el Col·legi d'Administradors de Finques; les consultores immobiliàries, responsables de canalitzar el flux de capital, les compres i les vendes; les entitats financeres, instrument necessari per a l'emprenedoria immobiliària, i l'alumnat de màsters i graus universitaris, que són el futur del sector i l'esperança per a aquest necessari canvi de paradigma".

Una projecció de 100.000 habitatges nous a l'any fins al 2020, i de 140.000 del 2020 al 2025

La conjuntura actual del sector és d'optimisme moderat, amb importants repunts a nivell estadístic quant a compravenda d'habitatges i solars, constitució d'hipoteques, visats d'obra nova i sol·licitud de llicències d'obra.

No en va, "quan actualment venim de xifres d'aproximadament 40.000 habitatges nous a l'any, la projecció és de 100.000 anuals fins al 2020 i de 140.000 a l'any del 2020 al 2025, la qual cosa ens invita a ser rigorosos i previnguts davant aquesta potencial activitat sostinguda per a evitar repetir els errors del passat", conclou.

Inscripció lliure fins a completar l'aforament

AIRE 2017 està organitzat per la UPV, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de l'Edificació (ETSEE), el Màster Oficial Universitari en Edificació i el Departament de Construccions Arquitectòniques, amb la col·laboració de la Generalitat Valenciana; el Col·legi Oficial d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació (CAATEE) de València; Olivares Consultores; el Col·legi Territorial d'Arquitectes de València (CTAV), i el Col·legi d'Administradors de Finques de València i Castelló.

La inscripció, gratuïta i limitada a l'aforament del recinte, ha de realitzar-se amb anterioritat a l'inici del congrés, a través de la seua pàgina web oficial: www.aire.upv.es

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC