Q. DOHA-Paellers

Tres estudiants de la UPV s'imposen a més de 400 equips i representaran Espanya en la final internacional del Global Management Challenge

[ 24/03/2017 ]
Q. DOHA-Paellers

Tres estudiants de la Universitat Politècnica de València (UPV) -Joaquín Campos, Javier Ferrero i Iván Alberto Pérez- representaran Espanya en la final internacional del Global Management Challenge (la competició d'estratègia i gestió empresarial basada en la simulació més important del món), després d'imposar-se en la 37a edició de la fase nacional, en la qual han participat un total de 412 equips integrats per més de 1.500 persones.

Creat el 1980, el Global Management Challenge és un certamen que se celebra amb caràcter anual i en el qual les persones que competeixen han d'enfrontar-se, en diverses fases, a la simulació de la direcció d'una empresa en un entorn altament competitiu, amb l'objectiu d'obtenir el millor resultat.

A l'inici de cada ronda, l'organització proporciona als competidors el balanç i els resultats dels últims cinc trimestres d'una companyia tecnològica que opera en un mercat tipus. A partir d'ells, els alumnes prenen decisions en tots els àmbits de l'empresa: finances, recursos humans, publicitat, expansió, etc.

La formació del personal empleat, clau

La cerimònia de lliurament de premis de la fase nacional va tenir lloc fa uns dies al Palau dels Ducs de Santoña, seu històrica de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Madrid, amb la presència de nombroses personalitats dels àmbits empresarial, universitari i de l'enginyeria.

En aquesta, es va anunciar la classificació definitiva, liderada per l'equip de la UPV, per davant de dos grups de la Universitat Politècnica de Madrid: MMT Seguros Aero 4, segon, i INCYDE-Zamofer, que va finalitzar en tercer lloc.

Com a clau de la victòria, Iván Alberto Pérez va destacar "la formació dels empleats", aspecte vital segons el portaveu de l'equip de la UPV per a obtenir el triomf en una segona fase a la qual, després de 6 mesos de treball, solament van accedir 8 equips dels 412 participants inicials. "No optarem per contractar talent extern com la resta de participants, sinó que invertirem a formar als nostres treballadors, i els fidelitzem amb incentius", va afirmar.

La final, a Doha, del 10 al 12 d'abril

Aconseguit l'èxit nacional, el següent repte de l'equip de la UPV és la final internacional, que tindrà lloc a Doha (Qatar) entre els pròxims dies 10 i 12 d'abril. Allí mesuraran les forces amb una trentena de delegacions d'enorme potencial, entre elles, les integrades pels equips vencedors de les fases nacionals de països com la Xina, Rússia, el Canadà, Austràlia o França.

Vinculats a Generació Espontània

Joaquín, Javier i Iván són estudiants de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED-UPV), els dos primers del Grau en Enginyeria Aeroespacial i l'últim del Grau en Enginyeria Mecànica.

Així mateix, Javier (i fins a fa unes setmanes, també Iván) pertany a Euroavia, la comunitat d'estudiants universitaris vinculada al camp de l'aviació i l'espai. Euroavia és una de les 31 associacions actualment integrades en Generació Espontània, la plataforma de suport institucional de la UPV al seu alumnat i personal titulat amb majors inquietuds per la realització d'activitats extracurriculars (participació en esdeveniments, competicions, concursos internacionals, programes de voluntariat, etc.).

Projecte pioner i únic entre les universitats espanyoles, Generació Espontània ha permès a nombrosos estudiants conèixer-se, desenvolupar projectes comuns i obtenir importants èxits a nivell internacional, com els assolits per València UPV Igem en el prestigiós concurs de biologia sintètica del Massachusetts Institute of Technology (MIT) o per Hyperloop UPV en el certamen llançat per Elon Musk per a construir el tren supersònic del futur.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local