Premis Consell Social UPV

31 guardons reconeixen el talent d'estudiants, professors, investigadors i professionals de la UPV, i el compromís d'empreses i institucions col·laboradores

[ 09/03/2017 ]
Premis Consell Social UPV

"Us deuen haver donat l'enhorabona centenars de vegades, us deuen haver dit que us ho mereixeu, que sou unes màquines, uns cracks. Segurament ens ho han dit tantes vegades que tots correm el risc de creure'ns-ho massa. Però sabeu què us dic? Que us ho cregueu, perquè us ho heu guanyat".

Aquest text és part del discurs que van llegir ahir Mercedes García i Ricardo Abad, alumnes de l'ETS d'Enginyeria de l'Edificació i ETS d'Enginyers Industrials respectivament, en nom dels 13 estudiants premiats. Era l'acte de lliurament dels XVI Premis del Consell Social, i hi van prendre la paraula per explicar què suposa aquest reconeixement.

Aquest premi reconeix la carmanyola de totes les mares

"Aquest premi significa l'entusiasme per voler aprendre cada dia més... Significa les nits sense dormir preparant un lliurament --a pesar que la tasca la van posar fa mesos--; les vesprades senceres a la biblioteca; els cafès de les vuit del matí... Significa la tensió que sentíem abans de cada examen. Significa el menjar dels dilluns amb la carmanyola de les nostres mares. Significa les llargues cues a Reprografia."

"Negar que sou bons seria caure en una falsa humilitat. La humilitat vertadera passa per reconèixer, en primer lloc, que tot allò que aconseguim no hauria sigut possible sense l'ajuda de la gent que ens envolta i, en segon lloc, que tot allò que aconseguim no serveix de res si no se'n beneficia la resta de gent."

"Per això, ens agradaria dirigir-nos a tots els membres del Consell Social per dir-vos gràcies i també que, quant al vostre afany per millorar la societat, compteu amb nosaltres". El discurs d'agraïment dels alumnes (que es pot llegir íntegre al peu de pàgina) va ser el més aplaudit d'una gala en la qual també van brillar els millors professors, triats per votació l'any 2016.

Somnis no per al futur, sinó per al present

Juan Antonio Marín, portaveu dels docents premiats, va confessar que tenien somnis per a la Universitat Politècnica de València: "Somiem una Universitat on puguem dedicar més temps a l'intercanvi d'idees i coneixements amb els nostres alumnes... Somiem una Universitat més fascinant i reconeguda, capaç d'atraure estudiants de tots els racons del món".

"No somiem el futur. Somiem un present que construïm entre tots en aquest moment. I sentim que aquesta Universitat no és tan lluny", va concloure Marín. El discurs figura al complet al peu de pàgina.

Van intervenir també en l'acte María Jesús Díez Paniagua, employment marketing manager d'Airbus Espanya, en nom de l'entorn empresarial que col·labora amb la UPV, i Gustavo Zaragoza, director general d'Anàlisi, Polítiques Públiques i Coordinació de la Generalitat Valenciana.

Francisco Mora: "Les dificultats no us han fet rendir-vos"

El rector Francisco Mora va destacar el potencial dels premiats. "Vull mostrar el meu orgull com a rector per poder tenir a la Universitat persones de la vostra talla. Sé, a més a més, que no sempre heu trobat el suport que mereix el vostre treball. Però també sé que això no us ha fet rendir-vos. Per això considere una justícia institucional reconèixer-vos la qualitat del treball desenvolupat i l'esforç que hi heu posat."

Es van lliurar un a un els 31 guardons que comprèn aquesta setzena edició dels Premis: Millor Màster Universitari, Millor Innovació en la Gestió, Millor Programa de Doctorat, Millor Recerca UPV. la llista completa pot consultar-se al peu de pàgina. I finalment, Mónica Bragado, presidenta del Consell Social de la UPV, va tancar l'acte afirmant que "el tàndem universitat-empresa funciona".

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Investigadores de la UPV y Metalesa desarrollan nuevas infraestructuras inteligentes para mejorar la seguridad vial