Club de Trobada Manuel Broseta

Avel·lí Corma imparteix la conferencia "Tecnologies per a canviar l'actual model energètic" (dimarts 28, 20 h, entrada lliure)

[ 22/02/2017 ]
Club de Trobada Manuel Broseta

Avel·lí Corma, professor de recerca de l'Institut de Tecnologia Química (ITQ) -centre de recerca mixt de la Universitat Politècnica de València (UPV) i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC)-, impartirà el pròxim dimarts, 28 de febrer, la conferencia "Tecnologies per a canviar l'actual model energètic".

L'esdeveniment -organitzat pel Club de Trobada Manuel Broseta a l'Hotel SH Valencia Palace- serà presentat pel rector de la UPV, Francisco Mora, i començarà a les 20 h. L'entrada a l'esdeveniment és lliure fins que s'exhaurisca la capacitat del recinte.

Referència internacional en l'àmbit químic

Nascut a Moncofa (la Plana Baixa) el 1951, Avel·lí Corma és, sens dubte, un dels científics més prestigiosos del món en el seu àmbit. Va estudiar Química a la Universitat de València, es va doctorar a la Universitat Complutense de Madrid el 1976 i va cursar estudis postdoctorals al Departament d'Enginyeria Química de la Queen's University del Canadà.

Vinculat al CSIC des de l'any 1979, Corma desenvolupa des del 1990 la seua labor científica a l'ITQ, situat al campus de Vera de la UPV. Allí treballa en el disseny molecular de catalitzadors i en processos catalítics sostenibles en els camps del refinament d'hidrocarburs i derivats de la biomassa, i també en química fina.

Premi Príncep d'Astúries d'Investigació Científica i Tècnica 2014

Entre els principals reconeixements atorgats a Corma -dins d'una extensíssima llista-, destaquen el Premi Príncep d'Astúries d'Investigació Científica i Tècnica 2014, i el Premi Spiers Memorial 2016, concedit per la societat química més antiga del món.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla