- -
UPV
 

Enginyeria vs contaminació

La UPV i la Universitat Johannes Kepler ideen un nou sistema que permet modificar en temps real el nivell d'emissions dels vehicles dièsel

[ 13/01/2017 ]
Enginyeria vs contaminació

Un equip d'investigadors de l'institut CMT-Motors Tèrmics de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha ideat, en col·laboració amb la Universitat Johannes Kepler de Linz (Àustria), un nou sistema que permet modificar en temps real el nivell d'emissions dels vehicles dièsel.


El mètode, que possibilita l'adaptació de la conducció a la situació real i a les condicions mediambientals del moment, ha sigut avaluat de forma experimental com a prova de concepte en un banc de motors del CMT de la UPV. Els resultats han sigut publicats recentment en el Journal of Automobile Engineering.


Carlos Guardiola, investigador del CMT de la UPV, indica que "hi ha una relació entre el nivell d'emissions (per exemple, de NOx en el cas dels motors dièsel) i el consum de combustible (i, per tant, les emissions de CO2). La metodologia que es presenta permet trobar la solució òptima al cas de la conducció real, a fi de complir estrictament els requeriments relatius a les emissions contaminants".


Una alternativa a la prohibició dels dièsel


D'aquesta manera, la solució ideada pels investigadors espanyols i austríacs permet adaptar-se a diversos escenaris de trànsit, i a restriccions en emissions localment i temporalment variables, donades a través d'informació I2V (infraestructura-vehicle).


"Això permetria", adverteix Benjamín Pla (CMT-UPV), "en episodis de contaminació atmosfèrica com els que presenten ciutats com Madrid o París, adaptar el funcionament del vehicle al mínim d'emissions. Seria una alternativa a la prohibició de la tecnologia dièsel a les ciutats".


Diversos components integrats


El sistema proposat s'integra en l'ordinador de bord dels vehicles, i està basat en la combinació de diversos components: sensors integrats en el cotxe per a mesurar els nivells de contaminació; un equip que permet predir la necessitat de potència del motor, i mètodes d'optimació en temps real, amb la finalitat que el motor opere de la forma més eficient durant la conducció.


Nova solució al problema del calibratge dels motors


D'altra banda, el treball desenvolupat des del CMT-Motors Tèrmics i la Universitat Johannes Kepler ofereix al seu torn una nova solució al problema del calibratge de motors. En l'actualitat, com explica Guardiola, aquest es resol a través de taules estàtiques optimitzades de forma heurística per a un cicle de calibratge conegut i fix. "Nosaltres proposem trobar la solució òptima a les condicions reals d'ús", conclou l'investigador del CMT de la UPV.


Notícies destacades


Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
La UPV desenvolupa un geoportal per a la prevenció de violència de gènere en els espais públics urbans La UPV desenvolupa un geoportal per a la prevenció de violència de gènere en els espais públics urbans
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local



EMAS upv